Rubens Barrichello Hondája volt a leggyorsabb a barcelonai kollektív teszt második napján, jól vizsgázott tehát az orrlemezre szerelt két új légterelő szárny – hasonló azokhoz, amelyekkel a BMW is kísérletezik mostanában. Egyetlen apró szépséghiba, hogy a brazil slick gumikkal repesztett majd egy másodperccel gyorsabban mindenkinél – persze a többi, szintén sima kerékfelülettel tesztelő riválisnál is.
A barázdált abronccsal próbálkozók közül, akárcsak kedden, szerdán is Felipe Massa volt a leggyorsabb – úgy tűnik, a Ferrari orr-részére tervezett, forradalmi újítást jelentő mélyedés is beváltja a hozzá fűzött reményeket. A maranellóiaknál azonban nincs hurráhangulat, annak ellenére sem, hogy a bahreini futamon aratott kettős győzelem – és előtte Kimi Räikkönen sepangi sikere – jelentős optimizmusra adna okot.
„Gyorsan reagáltunk a balul sikerült Ausztrál Nagydíjat követően, és megmutattuk, nagy lehetőségek rejlenek még az autóban – ezzel együtt nem dőlhetünk hátra – szögezte le Stefano Domenicali csapatfőnök. – Két lábbal állunk a földön, és tökéletes odafigyeléssel készülünk a Spanyol Nagydíjra. A riválisok is egyre fejlődnek, úgyhogy autónak, pilótának, mérnöknek és szerelőnek egyaránt a legjobb formában kell lennie.”
Ennek érdekében a csapat Michael Schumachert is újra csatasorba állítja szerdán: a hétszeres világbajnok slick gumikkal teszteli majd a Ferrarit. (A német világsztárral kapcsolatos hír, hogy továbbra is lelkesen motorozik, sőt lapértesülések szerint rövid időn belül harmadszor bukott. A 39 éves német ezúttal is megúszta a balesetet, csakúgy, mint a hónap elején kétszer is. Volt csapatfőnöke, Jean Todt megtiltaná számára a motorozást, felesége azonban nem tartja szokatlannak a sok esést, mert két keréken nagyobb a rizikó.)
De visszatérve a tesztre. Nem pihen a kihívó sem – már amennyire a jelenleg inkább csak szenvedő Renault-t annak lehet nevezni. A franciák a Red Bull cápauszony formájú „motorháztetejével” kísérleteznek, ami növelné az autó stabilitását, márpedig ha a Renault-nál most valamire szükség van, az épp a stabilitás… Azt azonban még nem döntötték el, hogy másfél hét múlva, a Spanyol Nagydíjon is alkalmazzák-e ezt az újítást.
A Toro Rossónál ellenben már a májusi török futamra hangolnak, akkorra szeretnék hadra fogható állapotba hozni az idei autót, az STR3-at, amelyet április elején lepleztek le, de szerdán futja első tesztköreit Sebastien Bourdais-val és Sebastian Vettellel a volán mögött.