Nyitott kaput dönget

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2008.04.16. 00:23
Címkék
Talmácsi Gábor megkönnyebbült. Járt az Aprilia-gyárban, ahol nyitott kapukat döngetett, hiszen az ottani vezetők is egyetértenek abban: az egyes rajtszámot viselő motornak muszáj jól szerepelnie a világbajnokságon. A mérnökcseréről – amit kért, s amiben a megoldást látja – legkésőbb vasárnapig döntenek.

Talmácsi Gábor kedden Olasz országba utazott, ahol nemcsak az Aprilia gyári csapatának vezetőivel, hanem saját alakulatának tagjaival is találkozott. Úgy gondolta, az a tisztességes megoldás, ha mindenkivel tisztázza, mit szeretne. Legelőször szerelőivel beszélt. Elmondta, hogy emberileg egyikükkel sincs baja, de tény, hogy november óta (ekkor ült fel először az idei fejlesztésű RSA Apriliára) nem motorozott egy jóízűt. Majd hozzátette: változásra van szükség ahhoz, hogy új lendületet kapjon ő és a csapat is.

„Fogalmuk sem volt, hogy mit szeretnék kérni tőlük. Arra számítottak, hogy teljesen új motort akarok, vagy visszakapni a régit, vagy új himbarendszert és tudom is én, hogy még miket. Aztán kiböktem, hogy Massimo Branchinivel szeretnék dolgozni, mert ő az előző évben sokat segített nekem, és mindig jó eredményre sarkallt. Szerintem minden motorversenyzőnek fontos, hogy olyan emberek vegyék körül, akikben bízhat, akikkel jó eredményt tud elérni” – mondta Talmácsi.Talmácsi nem került meg senkit, nem az Aprilia főmérnökéhez rohant segítségért, hanem mindenkivel egyeztetett. Először a csapattal, utána magával a mérnökkel, végül pedig Gigi Dall’Ignával, a gyár főmérnökével. Példaértékű, ahogy megoldotta a problémát (nem véletlen, jó néhány nagyvállalat hívta meg a rendezvényére, hogy elmondja dolgozóinak, mennyire fontos a csapaton belüli kommunikáció és öszszetartás), mert végül úgy keveredett ki az ügyből, hogy az van, amit ő akar, ugyanakkor senki sem érzi sértve magát. Pontosabban egyelőre nem tudni, miként végződik az ügy.

„A főmérnök azt ígérte, a hét végéig megmondja, lehetséges-e a mérnökcsere, mivel nagyon nagy átszervezést igényel, hogy az Aprilia év közben mozgassa az embereket – folytatta Talma. – Egyelőre várnunk kell, egyvalamire azonban rájöttem: nagyon jól tettük, hogy eljöttünk Olaszországba, és őszintén elmondtuk a problémáinkat. Így legalább nyilvánvalóvá vált: nagyon fontos vagyok nekik és az is, hogy az egyes rajtszámú motor jól szerepeljen. Az előző évben is segítettek, hogy világbajnok legyek, és most is ugyanez a tervük.”

Talmácsi és menedzsere, Stefano Favaro természetesen az általuk kiszemelt mérnökkel, Massimo Branchinivel is egyeztetett, aki biztosította őket támogatásáról. Az előző évben is rengeteget tett a magyarért (Talma azt mondta, nélküle nem biztos, hogy világbajnok lett volna), és bár szerényen figyelmeztette a világbajnokot, hogy ő nem mágus, valójában az a legfontosabb, hogy Talmácsi bízik benne.

A legfontosabb kérdés természetesen továbbra is az, hogy mi a gond Talma motorjával, hogy mitől nem tud vele igazán gyors lenni, s ami még lényegesebb: miért nem tud könnyedén motorozni, úgy, mint régen?

A választ az adhatja meg, ha összevetik a többi Aprilia-pilóta számítógépes adataival az övéit. (Ez teljesen normális a csapatnál, tudjuk tavalyról, hiszen akkor egész évben szinte mindenki Talma adataiból élt.) Az elemzés elkezdődött – méghozzá Branchini vezetésével – a „csodamérnök” ugyanis, ha csatlakozik az Aspar-istállóhoz, ha nem, biztosan segít…

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik