A német pilóta nem először próbálta ki az F2008-ast, de a legújabb fejlesztéseket – nem is beszélve a 2009-es légterelőkről – most ismerhette meg az autóban ülve. Schuminál volt gyorsabb pilóta szerdán: Fernando Alonso a 2008-as aerodinamikával, ugyanakkor slick gumikkal felszerelt Renault-val (jelenleg ez a kombináció a leggyorsabb) 1:18.483 perc alatt tette meg a 4655 méteres kört, és majdnem egy másodpercet vert a Ferrarira. Lewis Hamilton ezúttal sem jutott 1:20 alá, a McLaren brit pilótája továbbra is csak barázdált gumikat használt, azaz a legutóbbi két futamon betliző brit csapat számára kizárólag a rövid távú fejlesztések tűnnek fontosnak.
Nem volt jó napjuk a kiscsapatoknak: az új autóját – amely, akárcsak tavaly, kísértetiesen hasonlít a Red Bulléra – először tesztelő Toro Rosso francia pilótája, Sebastien Bourdais délután kicsúszott az STR3-assal, és úgy összetörte, hogy társa, Sebastian Vettel nem is tudja kipróbálni a tréning záró napján. Nagyobb a baja a mostani tesztet szokás szerint kihagyó Super Agurinak, a csapat új befektetői ugyanis a szerződés tényleges aláírása előtt kihátráltak a megállapodásból. A brit központú, dubai befektetőket maga mögött tudó Magmacsoport döntése ismét a megszűnés szélére sodorta az istállót, amely a Honda közreműködésével más befektetőkkel tárgyal. Addig is bízik benne, hogy a 2006-os megalapítást segítő gyár a végső megoldásig fedezi költségeit, és ellátja a versenyzéshez nélkülözhetetlen felszereléssel.