Mi van Lewis Hamiltonnal? A legutóbbi két futam borzalmasan sikerült a McLaren brit ászának, és emiatt sokan elkezdtek aggódni érte. A tavaly újoncként zsinórban kilenc dobogós helyezéssel kezdő, a vbcímet az utolsó futamon elbukó pilóta ugyan nyert Ausztráliában, Malajziában és Bahreinben azonban a középmezőnybe szürkült.
Ebben persze szerepet játszott a sepangi öt rajthelyes büntetés (az időmérőn az ideális íven, csigalassú tempóban csorgott a box felé, miközben még ketten is mért körön voltak) és a szahíri startnál történt malőr (túl sokáig bogarászott a motorbeállító szerkentyűvel, és amikor el kellett volna indulnia, a lefulladást megakadályozó automatika működésbe lépett, emiatt késve hagyta el a rajtkockáját) is, de a fő gondot sokan abban látják, ahogy Hamilton kezeli a csalódást. Miután Fernando Alonsóval koccant Bahreinben, visszaesett a mezőny végére, és amikor megelőzött egy-egy autót, úgy integetett, mintha a lekörözés közben tartotta volna fel őket. A leintés után pedig egy-két gyors nyilatkozatot követően elhagyta a pályát, nem is vett részt a szokásos műszaki megbeszélésen.
Talán a tavaly év végi csalódás után az Ausztrál Nagydíj sikerült túl jól számára, és bár úgy tűnt, hogy a McLaren gyorsabb lehet a Ferrarinál, a legutóbbi két nagydíj megcáfolta ezt. Talán Heikki Kovalainen lehajtott fejjel, szinte makulátlanul végzett munkája láttán kezd rádöbbenni, hogy nem lesz sétagalopp ez az idény sem, és egyre nagyobb a vállán a teher, amely egy évvel ezelőtt Alonsót nyomta. Talán a BMW javuló formája nyomasztja, ami miatt korántsem lehet biztos benne, hogy dobogóra állhat azokon a futamokon, amelyeken nem hibáznak vetélytársai.
A Formula–1-es pilótát nemcsak az teszi naggyá, hogy sorra nyeri a versenyeket, hanem az is, hogy fel tudja dolgozni a vereségeket. Kimi Räikkönen az iskolapéldája ennek, a finnen nem látszik bánat, ha kikap, nincs műsor a Ferrari garázsában, nincsenek hangzatos nyilatkozatok, hisz benne, hogy a teljes szezont számítva ő lesz a legjobb. Egyes szakértők szerint ezzel leginkább Felipe Massának árt, a brazilt győzelmei során zavarhatja, hogy csapattársa közönnyel veszi tudomásul, hogy alulmaradt vele szemben. Nem hajtja túl magát a következő futamon, képes hideg fejjel kezelni helyzetét.
Hamilton viszont Bahreinben többször is hibázott, igaz, a McLaren vezetői szerint ez természetes emberi reakció.
„Nem meglepő, ha valaki túlhajtja az autót, ha az nincs jól beállítva, esetleg rossz formában van a versenyző, vagy a csapattársa képes nyomás alatt tartani – mondta Martin Whitmarsh, a McLaren ügyvezetője. – Az is egyértelmű, hogy az ember nem lesz gyorsabb attól, ha túlhajtja magát. Lewis nyerő alkat, nehezen viseli el, ha nem tökéletes az autója, ezért össze kell szednünk magunkat. Minden verseny előtt hiszünk a győzelemben, ez erőt ad az egész csapatnak, enélkül nagy bajban lennénk.”
Hamilton Bahreinben elfogadta a történteket, magára vállalta a felelősséget, és megígérte, hogy összeszedi magát, tiszta fejjel vág neki a Spanyol Nagydíjnak. Vasárnap kiderül, meg tudja-e valósítani elhatározását. Nem hibázhat, hiszen még egy gyenge verseny Räikkönen-győzelemmel kiegészítve rendkívüli módon csökkentheti vb-esélyeit.