Bahrein után Spanyolországban is kettős Ferrari-siker született, a maranellóiak az idei négy versenyből a második kettős győzelmüket aratták, és csak azért nem a harmadikat, mert Felipe Massa Malajziában kicsúszott a második helyről. Ugyanakkor érdekes, hogy Szahír után Barcelonában is a Scuderia közvetlen közelében értek célba az üldözők.
Nagy kettősség van ezekben az eredményekben: Kimi Räikkönen és Felipe Massa a balul sikerült Ausztrál Nagydíj óta verhetetlennek tűnik, de fölényük cseppet sem meggyőző. A vb-éllovas finn az eredményhirdetés után azt mondta, szükség esetén tudott volna gyorsabban menni, ami megkérdőjelezi a McLaren-Mercedesek és a BMW-k gyorsaságát. Ha igazat beszél, nagy bajban vannak az üldözők, hiszen a Ferrari uralja a világbajnokságot, és tényleg csak anynyit ad ki magából, amennyi a győzelemhez szükséges.
Ugyanakkor veszélyes is ez a játék, mert ha Räikkönen vagy Massa hibázik, az üldözők azonnal lecsapnak, s mivel a McLaren és a BMW autói is roppant gyorsak, nem csak egy hely forog kockán egy-egy esetleges rontással. Bahreinben és Barcelonában nem hibáztak a ferrarisok, így nem került veszélybe az első és a második hely. Még a harmadik szakaszban sem, amikor az üldözők a kemény keverékű abroncsokkal gyorsabbak voltak, mint a Scuderia pilótái. Ám elég közel egyik alkalommal sem (Szahírban, illetve Barcelonában) jutottak Massáékhoz, amikor ugyanis kellett, tudott gyorsítani a „vörösök” párosa.
Ha Räikkönen blöffölt, akkor nyílt világbajnokság várható, három teljesen egyenrangú csapattal és egy feltörekvő Renault-val, amelyben Fernando Alonso olykor képes lehet arra, hogy beleszóljon a nagyok küzdelmeibe. Ha így van, idő kérdése, hogy mikor jön ki a McLarennek vagy a BMW-nek úgy a lépés, hogy ők rajtolnak a legjobban, és ők tartják maguk mögött az üldöző Ferrarikat.
Rossz hír a vetélytársak számára, hogy Räikkönen nem az a blöffölős fajta.
s 51. dobogós helyezését jegyezte, utóbbival utolérte az örökranglista 9. he