Massimo Branchini nem varázsló, viszont remek szakember. Talmácsi Gábor a legutóbbi viadal után azt kérte az Aprilia gyártól, hogy az idény hátralévő részében az olasz mérnökkel dolgozhasson, és a cég vezetői némi átszervezés árán teljesítették is a világbajnok kérését.
Az eredmény: egy fülig érő száj és egy energikus Talmácsi Gábor, aki alig várja, hogy elkezdődjön a Kínai Nagydíj. (Ráadásul most már biztos, hogy ez lesz az utolsó sanghaji futam, amelynek a helyét a naptárban a brazil, esetleg a magyar vb-futam veszi át…)
Szóval Talmácsi elégedett.
„Massimo a verseny előtt napokat töltött el az Aprilia-gyárban, azt elemezve, mi lehetett a baj az idei versenyeken – mondta Talmácsi. – Arra a következtetésre jutott, hogy nem volt jó a motor egyensúlya, túl sok súly volt az elején. Ezután, összegezve a többiek adatait, megtervezte a motorom alapbeállítását, s most kezdjük lassan rám állítani az Apriliát.”
A motor jó, sőt minden változtatás után egyre jobb, ami megnyugtatja Talmácsit. Az utóbbi időben ugyanis sok volt az egy helyben toporgás, talán túl sok is. Így viszont Talmácsi kiegyensúlyozott és motivált – ennél több nem is kell a fontos verseny előtt. Merthogy a kínai futam vitathatatlanul fontos a folytatás, a vb-cím esetleges megvédése szempontjából.
„A pénteki időmérésen háromszor voltam az esés határán, szerencsére mindháromszor megúsztam – mondta Talma. – A motor eleje egy kicsit csúszik a kanyarokban, ezért rontottam el a tréning vége felé is a leggyorsabb körömet. Ennek ellenére azt mondom, abszolút érezhető a pozitív változás. Sokkal könnyedebben motoroztam, mint az előző hétvégéken.”
A kiskategóriákkal kapcsolatos hír, hogy a tervek szerint a nyolcad- és negyedliteres géposztályban – utóbbiban Alvaro Bautista megint brillírozott – egyetlen motort használhatnak a versenyzők nagydíjanként. Az új szabályt valószínűleg a következő idénytől vezetik be.