Két végigversenyzett szezon és az idei évad kezdeti nehézségei után kedden a Super Aguri-istálló közleményben tájékoztatta a sajtót arról, hogy felfüggeszti működését. Szuzuki Aguri megtörten köszönetet mondott partnereinek, valamint pilótáinak, Szato Takumának és Anthony Davidsonnak, és közölte, egy életre elege lett a Formula–1ből.
Bár a csapat kamionjai elindultak a leafieldi központból Isztambulba, kedden nem engedték be őket a pályára, mert Nick Fry, a Honda sportigazgatója arról értesítette a futamot szervező FOM-ot, hogy a Super Aguri nem indul el a Török Nagydíjon. Szato személyesen kérte a Honda vezetőit, gondolják meg magukat, de nem járt sikerrel.
Kétezer-hat telén hetek alatt állt össze a Super Aguri-istálló, amelyet a Honda segítségével alapított meg Szuzuki Aguri egykori F1-es pilóta. A gyár a japán közvélemény nyomására határozta el a B-csapat létrehozását, hiszen több fórumon is támadni kezdték, amiért kitette a gyári istállóból Szatót. A Honda által nemcsak alapvető alkatrészekkel, hanem anyagilag is támogatott istálló az első szezon után tavaly többször remekelt, nemritkán lefőzte a roppant gyenge idényt kifogó A-csapatot. A csúcs a Kanadai Nagydíj volt, amelyen Davidsonnak a dobogóra is lett volna esélye, ha nem üt el egy mormotát, de Szato hőssé vált, miután úgy lett hatodik, hogy a hajrában megelőzte a címvédő Fernando Alonsót.
Ám a Honda a múlt év végén elhatározta, leveszi a kezét a csapatról. Ennek több oka is volt: a Super Aguri vált a japán emberek kedvencévé; nem sikerült tőkeerős szponzort találni; a Honda tavalyi gyengélkedése után nem akarja megosztani erőforrásait; az F1-ben 2010-től tilos lesz a kasztni adásvétele, azaz betiltják a fiókcsapatrendszert.
Az év előtt egy dubai befektetőcsoport támogatását élvező brit társaság megegyezett a Hondával, és úgy tűnt, a Magma képes lesz fenntartani és önálló konstruktőrré alakítani a Super Agurit. Ám a Bahreini Nagydíj után a közel-keletiek meggondolták magukat (ugyanez a csoport a Liverpool labdarúgóklub iránt is érdeklődik, és többeknek gyanús volt, hogy a Super Aguriterv felmondása egy nappal azután látott napvilágot, hogy az arabok a Liverpool–Chelsea BLelődöntőn találkoztak a futballklub tulajdonosaival). A német Weigl-csoport bejelentkezett, de csak átmenetileg tudta volna biztosítani a túlélést, ezért a Honda elvetette az ötletet.
Isztambulban a Super Aguri garázsai üresen maradnak, a hétvége menetrendjét pedig annyiban befolyásolja a sajnálatos döntés, hogy az időmérő első két szakaszában nem hat-hat, hanem öt-öt autó esik ki.