„Sokat számít, hogy én leszek a Formula–1 történetének legtapasztaltabb pilótája. Hosszú pályafutásom során rengeteg kellemes élményt szereztem, de ma sem érzek másképpen, mint amikor több mint tizenöt évvel ezelőtt először álltam fel a rajtrácsra. Az első versenyemre úgy emlékszem, mintha tegnap történt volna. Szerencsémre nagyon fiatalon kerültem az F1-be, és az évek alatt szemernyit sem veszítettem lelkesedésemből, még mindig imádom ezt a sportágat. Tudom, Isztambulban mindenki a múltamról beszél majd, de számomra, mint mindig, a következő verseny a legfontosabb” –
ezzel a Rubens Barrichello-monológgal vezeti be sajtóanyagában a Honda Török Nagydíjelőzetesét, a brazil pilóta ugyanis 258. versenyére nevez be a hét végén, és ha minden jól megy, 257-edszer oda is áll a rajtrácsra. Ezzel megdönti Riccardo Patrese 1993 óta érvényes rekordját, és ő lesz, aki a legtöbbször vesz részt F1-es futamon.
Ebből az alkalomból különleges sisakfestéssel köröz Isztambulban, ahol talán a statisztikai mutatónál is jobban örülne, ha meg tudná szakítani 21 futam óta tartó, azaz pályafutása eddigi leghosszabb pont nélküli sorozatát. A 2006-os idényzáró óta eredménytelen brazil versenyző május 23-án lesz 36 éves, és bár ő indult a legtöbb futamon, nála is van idősebb a jelenlegi mezőnyben, David Coulthard márciusban töltötte be a 37-et. Ha azt vesszük, hogy Nigel Mansell egy héttel 39. születésnapja előtt szerezte meg vb-címét, még lehet jövőjük…
Barrichello, aki a Honda előtt a Jordan, a Stewart és a Ferrari versenyzője volt, a kusza Formula–1-es statisztikák miatt maga dönthette el, mikor akarja megünnepelni Patrese megelőzését, és a dél-amerikai a lehető legkorábbi alkalmat választotta. Ha ugyanis a tényleges rajtokat vesszük figyelembe, ez még csak a 254. futama lesz. Az eddigi 257-ből ugyanis nem állt rajthoz az 1994-es San Marinó-i Nagydíjon (pénteki balesete után kórházba került, ezt a futamot ő maga sem számolja), az 1998-as Belga GP-n (a rajtkarambol utáni újraindításkor már nem volt ott a mezőnyben), valamint a 2002-es Spanyol és Francia Nagydíjon (mindkettőn a felvezető körben ment tönkre a Ferrarija).
Riccardo Patrese is 257 futamra nevezett, neki hivatalosan 256 rajtja van, mert az 1979-es Argentin GP-t nem számolják. Ugyanakkor az 1981-es Belga GP-n sem volt ott a második rajtnál, amelyre azután került sor, hogy lefulladó autója elállta az utat, és a versenyzőtársak a második kör elején önkényesen megálltak, azaz az új rajtot nem a versenyigazgató rendelte el. Talán ez lehet az oka, hogy az egyébként Barrichello 1998-as esetéhez kísértetiesen hasonló szituációt másképpen ítélik meg a statisztikusok.
Tegyük hozzá: egyes statisztikusok. Általános álláspontot ugyanis szinte lehetetlen találni, ezért is bízták rá Rubinhóra, döntse el, mikor akar ünnepelni.