Káosz a köbön. Röviden így le hetne összefoglalni, ami a katalán vb-futam pénteki időmérő edzésén történt Talmácsi Gáborral. Ennyi esemény máskor egy komplett versenyhétvégén sem esik meg az Aspar-boxban.
„Az edzés elején kimentem járatni az új motorblokkot, majd megpróbálkoztam egy gyors körrel, de nem nagyon sikerült, mert gondok támadtak a futóművel, az Aprilia nem feküdt rendesen az úton. A boxba hajtottam, és amikor visszamentem a pályára, a kuplung kezdett el csúszni, de annyira, hogy alig tudtam visszamenni vele a garázsba” – mondta Talmácsi utólag már viccelődve.
Pedig ez még csak a kezdet volt.
A második számú versenygép ugyanis nem volt kész, hiányzott belőle valamelyik alkatrész, így nem volt más hátra, mint visszamenni az irányíthatatlan motorral a pályára, vagy a szervizesek nekiállnak a kuplungcserének. Utóbbi volt a logikusabb döntés, még akkor is, ha alig tizenkét perc volt hátra a tréningből.
Összeszaladt a csapat, még Sergio Gadea szerelői is beszálltak, és rekordidő, mindössze hat perc alatt készen lettek a kuplungcserével.
„Hat perc volt hátra, amikor visszamentem a pályára, és a bemelegítő kör után rögtön elkezdtem Gadea mögött száguldani. Bár ő elrontotta a körét, az én időm a második helyre volt elég. Elvileg lett volna még idő egy gyors menetre, ám mindenki várt a másikra, így persze senkinek sem jött össze, én pedig visszacsúsztam a harmadik pozícióba. Annak tudatában, hogy összesen egy gyors kört tettem meg, ez szinte hihetetlen” – vélekedett a nyolcadliteres géposztály magyar címvédője.
A tréningen az ideiglenes pole pozíciót a spanyol Pol Espargaro harcolta ki, a második a francia Mike Di Meglio volt – mindketten több mint egy másodperccel voltak lassabbak Talmácsi tavalyi első rajtkockás köridejénél (1:50.012), vagyis bőven lehet még gyorsulni. Az igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy a csütörtöki és a péntek délelőtti esőzés miatt nagyon csúszik az aszfaltcsík, emiatt jó néhányan buktak is az edzések során.
Folytatás szombaton a második időmérő edzésekkel.