„Csalódott vagyok, nagyon bánt, hogy nem tudtam javítani – mondta Talmácsi Gábor a barcelonai második időmérő edzés után. – A pénteki eredmény szinte csoda ahhoz képest, hogy egy gyors köröm volt, szombaton viszont, amikor kisujjból kellett volna kirázni a jobb időeredményt, egyszerűen képtelen voltam rá.”
Az ok egyszerű: rossz irányba mentek el a beállításokkal. Megtörténik ez még a legjobb csapatoknál is, még az olyan profi alakulatoknál is, mint az Aspar Team. Kipróbáltak egy új hátsó gátlót, amellyel elméletileg gyorsabb lehetett volna az Aprilia, csakhogy ez együtt járt azzal, hogy a motor hátulja nem tapadt a hosszú kanyarokban, így képtelenség volt vele jó időeredményt elérni.
Mivel pénteken nagyon gyors volt a motor, nem lett volna feltétlenül szükséges a fenti lépés, de ahogyan mondani szokták: egy versenygép soha sincs kész, mindig lehet rajta valamit javítani, mindig lehet nyerni egy-két lóerőt, vagy egy kicsit jobb tapadást, esetleg magasabb végsebességet.
„A csapat biztosan megoldja majd a problémákat, és mivel a motorom nagyon erős és gyors, szeretnék felállni a dobogó valamelyik fokára – folytatta Talma. – Biztosan megint népes boly lesz az élen, ehhez a kijelentéshez nem kell nagy jóstehetség, elég csak ismerni a pálya karakterisztikáját. A második sor nem rossz, de már rögtön a rajt után észnél kell lenni, és tartani a lépést a többiekkel.”
Ami az edzésidőket illeti, a mezőny ezúttal is elmaradt a tavalyi pole pozíciótól (Talmácsi Gábor egy éve 1:50.012 percet motorozott, a rajtelső Pol Espargaro mostani ideje pedig 1:50.557), úgyhogy lehet még gyorsulni bőven…