A Holland TT a gyorsaságimo toros-világbajnokság történetének legnagyobb hagyományú viadala. Ez az egyetlen olyan helyszín, amely sohasem hiányzott az eddigi hatvan világbajnokságról, bár az igazsághoz tartozik, hogy a pályát 1998 és 2006 között szinte teljesen átépítették, úgyhogy az eredetileg motorversenyzésre épített aszfaltcsík már autós viadalokra is alkalmas. A hőskort idézi a verseny elnevezése is, ez az egyetlen futam, amely nem a Grand Prix, hanem a mai napig a TT, azaz Tourist Trophy nevet viseli. A fentiekből kiderül: nem véletlen, hogy Assent a motorversenyek szentélyének is tartják. Itt extra dicsőség nyerni, s ezt Talmácsi Gábor is megtapasztalhatta 2005-ben, még a KTMes korszakában.
A múlt hét végi, balszerencsés doningtoni viadal után a győzelem most sem jönne roszszul, sőt! Nemcsak a pontverseny, hanem a magyar címvédő lelkiállapota miatt is fontos lenne.
„Tanulságos beszélgetésen vagyok túl az egyik mérnökömmel – mondta Talmácsi. – A legutóbbi versenyen úgy éreztem, nincs elég súly a motor elején, erre panaszkodtam, a telemetria viszont azt mutatta, hogy túl sok van rajta. S hogy mi ebből a tanulság? Hogy nem értjük még tökéletesen ennek az új gépnek a működését. Van egy bizonyos geometriai beállítás, amelytől ha eltérünk, kitör a káosz, ezért úgy egyeztünk meg, hogy a vázgeometrián ezentúl nem változtatunk, csak a futóművön. Aztán ami lesz belőle, úgy versenyzek, és kész. Ezen a hétvégén lesz a főpróbája az új elméletünknek, és bevallom, már nagyon várom.”
A két nagyobb kategóriában a KTM (250 kcm) és a Ducati (MotoGP) is első győzelmére készül Assenben. A osztrákoknak ez lenne első hollandiai sikerük (terveik szerint Mika Kallio révén), a ducatisok (főleg Casey Stoner) pedig 1973 óta tartó sorozatot szakíthatnának meg, ha európai márkaként legyőznék a japánokat.
A versenyhétvége csütörtökön az időmérő edzésekkel kezdődik.