Alapesetben is az időjárás a legfelkapottabb téma a Brit Nagydíj hétvégéjén, az alapján, ami 133 kilométerrel délebbre tapasztalható volt, pláne. Wimbledon pályamunkásai ki-be huzigálták a takarókat a szeszélyes esőzés miatt. Az előrejelzés szerint Silverstone-ban is bőven lesz csapadék a hétvégén.
Minden rosszban van azonban valami jó, a csapatok a múlt héten ugyanitt teszteltek, tele vannak aktuális adatokktal. Az akkor leggyorsabb Lewis Hamilton természetesen ki sem lát a mikrofonerdőből, ő a legfoglalkoztatottabb interjúalany. Van is miről beszélnie, elvégre június elején még első volt az összetettben, a hó végén viszont már csak negyedik.
„Az idén talán még szorosabb a vébé, mint tavaly – véli Hamilton. – Egy-két versenyen pontot sem szereztem, de a ferrarisok is jártak már így. Tíz ponttal vagyok Massa mögött, ami egy versenyen behozható, ha szerencsésen alakulnak az események. Tíz nagydíj van még hátra, az száz megszerezhető pont. Semmit sem lehet biztosra venni, ezért vagyok optimista.”
Az angol a kötelező kört sem hagyhatta ki, megdicsérte a szurkolókat, akik kitettek magukért a teszten, hajnalban is ezrek ücsörögtek a lelátókon.
„Hihetetlen volt, mennyien vártak rám ebédidőben is. Kipróbáltam néhány ígéretes aerodinamikai, üzemagyag- és kenőanyag-fejlesztést. Apróságok ezek, de nyerni lehet velük. Jó az autó, figyeltünk rá, hogy a gyors kanyarokban nyújtott teljesítményünk megfelelő legyen” – hangsúlyozta Hamilton, aki 2007-ben megnyerte az időmérőt, önkívületi állapotba juttatva honfitársait, aztán a futamon csak bronzérmes lett.
Silverstone tele van gyors kanyarral, a célegyenes végi fordítón is átszáguldanak a pilóták, korántsem mindegy tehát, hogy a tavaly is kulcskérdésnek számító részfeladatot hogyan oldják meg a riválisok. Nem csoda, hogy a szezon eleje óta mutatott folyamatos formajavulása révén éllovas Felipe Massa is a múlt heti gyakorlásról értekezett.
„Kipróbáltunk néhány új elemet, megvizsgáltuk a beállításokat, és előrébb is léptünk. Elégedett voltam az F2008 egyensúlyával. Silverstone mindig hoz meglepetéseket, és ha esetleg mégsem lesz tipikus angol esőzés, az erős szél még destabilizálhatja az autót a gyors szakaszokon” – óvatoskodott a brazil.
Kimi Räikkönen sem tehet másként, főleg legutóbbi balszerencséje miatt, amikor kipufogója környéke szakadt szét, lehetetlenné téve, hogy a pole-ból indulva győzelemre váltsa a biztos vezetést. A finn motorját elővigyázatosságból ki is cseréli a Ferrari, már csak azért is, mert ezt az idén egy alkalommal büntetlenül megteheti.