A nagy hírek hétvégéje a mosta ni. Csütörtök délután David Coulthard közölte, jövőre már csak kisegít a Red Bull boxában, versenyezni nem fog, később bejelentették, hogy az istálló másik pilótája, Mark Webber aláírt 2009-re, majd péntek délután a két szabadedzés között jött az újabb szenzáció: Silverstone helyett a Donington Park lesz a Brit Nagydíj helyszíne 2010-től. Ehhez mérten szinte semmiség, hogy Melbourne meghosszabbította szerződését, így 2015-ig bizonyosan lesz Ausztrál GP, csak a futamok kicsit később, helyi idő szerint délután öt órakor kezdődnek majd, hogy az európai tévénézőknek ne kelljen korán kelniük.
Silverstone nem úszta meg ennyivel. A pálya a kilencvenes évekre szinte alkalmatlan lett F1-es verseny megrendezésére, a világbajnokság szervezője, a Formula One Management, de főleg a főnöke, Bernie Ecclestone folyton szapulta a kőkori körülményeket, amelyeken a folyamatos javítgatások sem segítettek sokat: amikor egyszer a nyár elejére hozták a versenyt, a szakadó eső mocsárrá változtatta az összes parkolót. Az ezredforduló után napirenden volt a pálya teljes rekonstrukciója, tavaly őszre a tulajdonos British Racing Drivers’ Club összeállította részletes tervét, amelyet a tél végén a helyi önkormányzat el is fogadott. Damon Hill, korábbi világbajnok, a BRDC elnöke tavaszszal úgy nyilatkozott, nagyvállalatok bevonásával akarják előteremteni az átépítés anyagi fedezetét, ez azonban sosem sikerült. Így 2010-től egy évtizeden át Silverstone-tól száz kilométerre északra lesz a brit futam otthona. Az F1-es versenyt legutóbb Európa Nagydíj néven 1993-ban rendező Donington Park azonban szintén masszív átalakításokra szorul, az ottani vezetők öt év alatt százmillió font értékű beruházást terveznek.
„Végre vége a bizonytalanságnak. Aláírtuk a szerződést, a Brit Nagydíj jövője immár biztos. Világszínvonalú brit pályát akartunk, amelyre a csapatok és a szurkolók is büszkék lehetnek. A Donington Park által tervezett fejlesztési tervek pontosan ezt adják majd meg. Az új helyszín révén a brit motorsport visszakerül a térképre. Sajnálom, hogy nem tudtunk segíteni Silverstone-nak összeszedni a javításokhoz szükséges pénzt. A kormány igazán segíthetett volna, kevesebbet kellett volna erre szánnia, mint a 2012-es olimpiájuk költségvetésének két ezreléke” – szúrt oda a
végén Bernie Ecclestone.
A bejelentés időzítése triplán fáj Silverstone-nak, hiszen az idén ünneplik az első ott rendezett motorverseny 60. és a tulajdonos szervezet megalakulásának 80. évfordulóját, amire sajnálkozó közleményükben ki is tértek a szervezők. Azt is közölték ugyanakkor, egyelőre vizsgálják a kialakult helyzetet. Hogy a rivális pálya szerződésén megszáradó tinta után mégis mit, az talány, azaz Silverstone-nak minden bizonnyal csak a 2009-es hatytyúdal marad.
Most azonban még ott száguldoznak az autók, amelyek közül pénteken az összetettben vezető Felipe Massa gépe volt a leggyorsabb, több értelemben is. Egyrészt övé a legjobb eredmény, másrészt ezt tényleg rövid időn belül érte el, hiszen az első szabadedzésen mindössze nyolc kört teljesített. Ennek prózai oka van: az olajjal „fellocsolt” aszfalton (Fernando Alonso motorja elfüstölt, így került az olaj a pályára) Massa Ferrarija megcsúszott, és farral a gumifalba rohant. Éppen azon a szakaszon, amelyen 1999-ben Michael Schumacher a lábát törte egy balesetben. Massának szerencsére nem esett baja, a Ferrari azonban összetört, a jobb hátsó kerék egy „cérnán” lógott, amikor kiemelték. A brazil és a spanyol kedélyesen csevegett, miközben mentették a járművüket.
Nem ők voltak az egyetlenek, akiknek problémája akadt, az edzések során összevissza csúszkált mindenki, Timo Glock például többször is füvet nyírt, és sebességváltója is rakoncátlankodott, csapattársa, Jarno Trulli pedig elhagyta a hátsó szárnyát a Stowe-kanyarban. A két McLaren-pilóta, Heikki Kovalainen és Lewis Hamilton egész nap kiegyensúlyozottan vezetett, második és harmadik, majd első és harmadik helyet szerezve, míg a két Ferrari délután már nem sietett. Egyébként mindenki a beállításokkal volt elfoglalva.
Az előrejelzések az időmérőre esőt jósolnak, akárcsak a vasárnap délutáni futam idejére…