Spitzmüller Csaba: szükséges előny

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2008.07.05. 23:26
Címkék
Spitzmüller Csaba a hatból öt szakaszt megnyert, és félperces előnnyel vezet a BF Goodrich Veszprém-rali első napja után Benik Balázs előtt. A túlélőverseny ezúttal is szedte „áldozatait”.

Turán Frigyes majd szétrobbant az idegességtől, fel-alá járkált a szervizpark bejáratánál. Aztán jött Benik Balázs, leparkolt mögötte (várva az idejére, hogy végre a csapatához gurulhasson), és mi tagadás, róla sem lehetett volna megmintázni a nyugalom szobrát.

Az összetett pontversenyben vezető Turán azért volt zaklatott, mert a szombati utolsó előtti gyorsaságin bal első defektet kapott. Bár lyukas kerékkel (utóbb pedig felnin) teljesítette a húsz kilométeres szakaszt, rengeteg időt veszített. A harmadikról a kilencedik helyre esett vissza.

Ehhez az esethez kapcsolódik Benik tehetetlen dühe is, aki legalább öt kilométert autózott vetélytársa porában úgy, hogy esélye sem volt előzni, mivel az égvilágon semmit sem látott. Nem Turánra volt dühös, ő nem tehetett róla, hogy defektet kapott, hanem egyszerűen a helyzetre – 31.7 másodperces hátránya csak akkor dolgozható le, ha az éllovasnak valami gondja akad a záró napon.

A legutóbbi futamot megnyerő Spitzmüller Csaba tehát a legjobb úton halad afelé, hogy az első duplázó legyen az idény során (az eddigi három futamon három különböző pilóta diadalmaskodott). „Remekül állunk,

pedig a mi napunk sem volt éppen gondmentes – mondta a Mitsubishi-pilóta. – Az első szakaszon lassú defektet kaptunk, a második körben pedig elromlott a kormányváltó. Szerencsére volt alkatrész az autóban, így amennyire tudtuk, rendbe hoztuk. Tetszik a verseny, élvezem. A félperces előnyről annyit: szükségünk lesz rá, ha vasárnap első rajtolóként mi takarítjuk az utat.”

A képzeletbeli dobogó harmadik fokát Herczig Norbert foglalja el, akinek az egyik vízátkelésnél majdnem megállt a motorja, és a végén már csak három henger működött a Subarujában, a harmadik helynek viszont nagyon örült. A sors furcsasága, hogy a három éllovas pozíciót az a három pilóta foglalja el, aki nyert már Veszprémben.

A további WRC-k közül a nagy öreg, Vizin László az ötödik – az első szakaszt hangosítás nélkül ordibálta-mutogatta végig a navigátora –, az ő hátránya már viszonylag nagy, de ez a viadal éppen attól szép, hogy teljesen kiszámíthatatlan: a 87 indulóból párosból már csak 61 van versenyben.

A rali vasárnap hat gyorsasági szakasszal ér véget.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik