Spitzmüller Csaba lett az első duplázó

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2008.07.06. 23:07
Címkék
Spitzmüller Csaba az első duplázó – a Mitsubishi-pilóta az idei második murvás viadalt, a BF Goodrich Veszprém-ralit is megnyerte, és az összetettben négy pontra megközelítette az éllovas Turán Frigyest.

Késhegyre menő csata, vérbeli raliverseny volt – az utolsó pillanatig. Spitzmüller Csaba több mint félperces vezetés birtokában kezdte az országos bajnokság negyedik futamának záró napját, aztán előnyéből rögtön a reggeli első gyorsaságin jócskán leadott, miután figyelmen kívül hagyta, hogy első rajtolóként ő „takarítja” az utat, s az egyik kanyarban lefulladt az autója.

Kezdődött minden elölről, vagy majdnem elölről…

Benik Balázs kemény ellenfél, egyetlen pillanatra sem adta fel a küzdelmet, de persze az ő sietsége is érthető, hiszen az összetettben éppen annyi volt a hátránya az éllovas Turán Frigyessel szemben (14 pont), mint vetélytársának, Spitzmüllernek.

Aztán persze a realitás érvényesült – azaz félperces hátrányt nem szokás ledolgozni a záró napon, főleg akkor, ha az éllovasnak semmi gondja sincsen. Úgyhogy a végére Spitzmüllernek maradt 12.7 másodperces előnye, s lett újabb 25 pontja.

„Négy év alatt ez a harmadik győzelmem Veszprémben, ami tényleg azt igazolja, amit sokan mondanak, hogy murvamenő vagyok – mondta Spitzmüller. – Pedig aszfalton sokkal gyorsabb vagyok. De van az a mondás, hogy azt a versenyt kell megnyerni, amelyiket meg lehet. Örülök, hogy sikerült.”

Benik viszont korántsem volt boldog. Előző nap négy-öt kilométert tett meg szinte vakon a defektes kerékkel közlekedő Turán porában, s emiatt jó fél percet veszített. Ha az nincs… De kár ilyesmin gondolkodni, ez (is) a rali.

Akadt azonban egy eset, amely borzolta a kedélyeket: a kilencedik szakasz célja után három versenyző (köztük Benik) balra fordult egy elágazásban, ám az itiner szerint jobbra kellett volna menniük, és ahhoz, hogy elhagyják az állomás területét, tolatniuk kellett. Félő volt, hogy ezért büntetést kapnak – de a felügyelőtestület nem talált olyan szabályt, amely alapján elmarasztalhatta volna a párosokat.

Érvényesült a pályán elért eredmény: Benik második, Herczig Norbert pedig felállhatott a dobogó harmadik fokára. A Subaru-pilóta saját maga számára tette izgalmassá a mecscset, amikor az első körben egy bal visszafordítóban lefulladt, és 20-25 másodpercig vesztegelt, így ugyanis a végére majdnem beérte a kilencedik pozícióból parádés hajrával felzárkózó Turán Frigyes, aki ezzel a bajnokság élén maradt.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik