A gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnye a hét végén a németországi Sachsenringen méri össze tudását – azon a pályán, amelyen Talmácsi Gábor tavaly valóra váltotta régi nagy álmát. A rajt után az élre állt, és egyedül motorozva, végig vezetve nyert. Az emlékek feldobják, csakúgy, mint a legutóbbi holland futamgyőzelem.
A pályabejárás ezúttal nem a szokásos mederben zajlott – Talmácsi Gábort ugyanis elkísérte a versenyhelyszínre sportpszichológusa, Vura Márta is, vele ment a szokásos esti sétára, végig a 3671 méteres aszfaltcsíkon. Azt mondja, a szakember abban tud segíteni neki, hogy csak a legfontosabbra (vagyis a versenyen való jó szereplésre) koncentráljon, mert most mindennél fontosabb lenne a győzelem. Egyrészt azért, mert megnyugtató lenne két sikerrel a háta mögött elvonulni a nyári szünetre, másrészt ha nyer, az a pontversenyben is jelentős előrelépést jelent. Talmácsi jelenleg negyedik az összetettben, és bár a harmadik Joan Olive mögött mindössze egy ponttal marad le, Mike Di Meglio és Simone Corsi eléggé messze van. Jól jönne most a tavalyihoz hasonló bravúr.
„A pálya nem változott tavaly óta, ez talán jó előjel – mondta Talmácsi. – Pluszban figyelni kell arra is, hogy egy perccel több időt kalkuláljunk a boxkiállásokra, mert ezen a pályán nincs garázsunk, sátorban szervizelünk, amely valamivel komplikáltabban közelíthető meg.”
Talmácsi csütörtök délután szerelőivel is találkozott. Két különböző motort állítottak be számára: az egyik a „bázis”, amelylyel általában menni szokott, a másik pedig egy teljesen új, az utóbbi versenyek tapasztalatai alapján hangolt versenygép.
„A pályabejárás során felidéztem a tavalyi emlékeket, melyik kanyarban hol és hogyan fordultam, és persze jó volt arra gondolni, hogy nyertem itt – mondta Talmácsi. – Bár én voltam ezen a pályán a leggyorsabb, mégsem ez a kedvencem, még azt is megkockáztatnám, nem nagyon fekszik a stílusomnak. De sok jó történt velem, s remélem, ez most sem lesz másként.”
Ami a német versenyt illeti, a világbajnokság mezőnye immár 70. alkalommal látogat el az országba. A sporttörténelemben 12 keletnémet és 39 nyugatnémet viadal szerepel, egy ízben rendeztek Baden-Württemberg GP-t, és 1991 óta létezik a Német Nagydíj. A futam a vb egyik leglátogatottabb eseménye – a nézőszám minden évben meghaladja a 200 ezret. A kis kategóriákban (125 kcm, 250 kcm) ez lesz az utolsó összecsapás a nyári szünet előtt, a MotoGP-nek pedig még hátravan az amerikai kiruccanása, mielőtt pihenni térnének a pilóták.