Ez a pole pozíció más, mint a többi. Abból a szempontból legalábbis biztosan, hogy ez az első helyszín, amelyen Talmácsi Gábor duplázni tudott – a korábbi hat elsőségét különböző pályákon szerezte meg. S ha már múltidézésbe kezdtünk, azt is meg kell említenünk, hogy a Sachsenring volt az egyetlen pálya, amelyen az első rajtkockából indulva nyerni tudott. Mi ez, ha nem jó előjel?!
„Nagyon kellett már ez a pole pozíció! – sóhajtott fel boldogan Talmácsi. – Kétszer-háromszor közel voltam hozzá az idén, de aztán, ha kicsivel is, mindig lecsúsztam róla. Persze az igazsághoz tartozik, hogy a tavalyi első helyet érő időmhöz képest sehol sem vagyunk, úgy látszik, az a motor könnyebben fordult ezekben a kanyarokban. A ritmusommal azonban nincs baj, szerintem ha ebből indulunk ki, akkor rajtam kívül még Bradley Smith rúghat labdába a versenyen.”
A második időmérő edzésen eleinte a hűvös időben senki sem tudott javítani, aztán ahogy egyre jobban kezdtek bemelegedni a pilóták (a délelőtti tréningen erre nem volt lehetőségük, mert esett az eső), úgy javultak a köridők. Az élmezőny körről körre közelebb került Talmácsihoz, aki azonban – érthetően – nem hagyta magát. Folyamatosan 1:27-es köridőket motorozott, és először csak néhány századra megközelítette legjobbját, majd minden jó, ha jó a vége alapon az utolsó körök egyikében javított. Utóbb kiderült, a pénteki ideje is elég lett volna az edzéselsőséghez – így azonban sokkal biztosabb, sokkal jobb!
Talmácsi, bár nem szereti különösebben ezt a pályát, roppant gyors rajta, s ezt nemcsak az elmúlt két nap edzésein bizonyította, hanem a tavalyi viadalon is, amelyen valóra váltotta élete álmát: a mezőnytől elhúzva rajt-cél diadalt aratott.
Ezután (mivel a forgatókönyv eddig kísértetiesen hasonlít a tavalyihoz) nyilván most is mindenki győzelmet vár tőle – ő is saját magától.
„Mindenképp nyerni szeretnék. Ha ugyanolyan jó lesz az Apriliám, mint szomb a ton, és ugyanebben a formában tudok motorozni, akkor jó esélyem van rá. A lényeg, hogy jól kell kezdeni, már a rajtnál ügyelve arra, hogy ne kerüljenek elém olyanok, akik lassabbak, akik a későbbiekben feltarthatnak. Bízom magamban, ez a legfontosabb” – folytatta Talmácsi, aki természetesen nem akarta elárulni, milyen taktikát választ a versenyre. Azt azonban elmondta, hogy az órát, amely immár hagyományosan a pole pozícióért járó pluszajándék, ezúttal Tomi barátjának ajándékozza, aki a lakóbuszt vezeti és annak idején a szerelője volt. Már hónapokkal ezelőtt megígérte, hogy a következő az övé lesz (tavaly persze könnyű volt ígérgetni, hiszen öt órát ajándékozhatott el), de így, hogy ennyit kellett rá várni, talán még becsesebb. Hát még ha egy győzelem is követné az ajándékot…