Ebben az évben is megdőlt az indulórekord

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2008.07.19. 01:04
Címkék

Kivirágzott a Balaton. Megany nyi fehér vitorla bomlott ki a haragoszöld vízen – egészen pontosan 570, ami azt jelentette, hogy az idén is megdőlt az indulórekord. Európa legnagyobb és leghosszabb tókerülőversenye tehát töretlen népszerűségnek örvend, sőt évről évre egyre többen érzik úgy, hogy kihívást jelent számukra a légvonalban 160 kilométeres (valójában persze sokkal hoszszabb) versenytáv, amelynek végén a leggyorsabb elnyeri a fődíjat, a Balaton Kékszalagját. Azt már nagyjából reggel lehetett sejteni, hogy az 1955 óta fennálló rekord (10 óra 40 perc) nem forog veszélyben, mivel enyhe szélben rajtolt el a mezőny. Méghozzá elég meglepő fordulattal a rajt után: a kétszeres olimpikon Eszes Tamás által irányított RC44 elhúzott a többiektől, s úgy tűnt, talán meg tudja szorongatni az esélyesnek kikiáltott rohanógépeket, a Liberákat.

Nos, a reménykedés nem tartott sokáig, még az első bójáig sem – ott már ugyanis a hétszeres győztes Litkey Farkas fordult elsőként. Tovább csökkent a szél, ami a Liberáknak kedvezett, a többieknek viszont fejtörést okozott. Balzsay Károly interkontinentális ökölvívó bajnok (aki egy kishajót kormányozott) például egészen biztosan szívesebben kapott volna egy nagy pofont a ringben, minthogy ezt a kvázi szélcsendet elviselje. Persze ő amúgy sem a győzelemre hajtott (ezúttal…), hanem a „túlélésre”.

Közben kialakult a négytagú élmezőny – mögöttük messze a többiek. A Brokernet Uniqa (k.: Litkey Farkas), a Raffica (Király Zsolt), a német Telebox (Gerhard Müller) és a Principessa (ifj. Rauschenberger Miklós), vagyis az előzetesen esélyesnek tartott trapézolható hajók haladtak az élen, s az már biztos volt, hogy közülük kerül ki a győztes.

Csak az volt a kérdés, hogy mikor. Az optimistábbak este kilencre tippeltek, a rutinosabbak meg persze rájuk legyintettek. Estére, ha lehet ezt még „fokozni”, tovább csökkent a szél erőssége, úgyhogy az éjféli célba érkezés (ami testvérek között is 15 óra megfeszített munka a hajón) is veszélybe került. Lapzártánkkor Litkey Farkas legénysége már fölényesen vezetett (pedig nap közben többször is úgy tűnt, ezúttal meg tudják szorongatni), s elsőként be is ért a célba, ezzel nyolcadszor is övé lesz a Kékszalag.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik