Csütörtökön az előrejelzéseknek megfelelően tűző napsütés fogadta a Formula–1-es pilótákat a Hungaroringen, amelynek átalakítására hangosan csettintettek a szereplők. A korábbi évekhez képest nagy lett a mozgástér a paddockban, azon a részen, amelyen a tíz csapat a következő három nap munkáját végzi. Persze eddig sem panaszkodtak, de ha valamit jobbá lehet tenni…
A paddockban nem volt nagy mozgolódás, az ilyenkor szokásos kötelező feladatokat hajtották végre a szervezők és a csapatok. Jo Bauer, a Formula–1 technikai vezetője a pályabírókkal ismertette a feladatokat a legapróbb részletekig, miközben a pályán a két-két biztonsági és orvosi autó rótta a köröket. Nemcsak a sofőrök melegítettek az esetleges további feladatokra, az időmérő rendszert és a kamerákat is ekkor ellenőrizték. A csapatok garázsában a szerelők felkészítették az autókat a délutáni gépátvételre, az FIA pedig nyilvánosságra hozta az idei első motorellenőrzés eredményét. Lewis Hamilton Mercedes V8-asát a Német Nagydíj után foglalták le, hogy megvizsgálják, módosított-e a stuttgarti gyár azokon az alkatrészeken, amelyeken nem lenne szabad a motorfejlesztési tilalom miatt. Mindent rendben találtak, jöhet a többiek V8-asának vizsgálata.
A motorhome-okban a szerelők a napközben egymás után megérkező pilótákkal csevegtek, az ebéd alatt (a Renault viszonylag kis épületéből a csapat személyzetének csaknem fele átugrott a Red Bull hatalmas „várába”, ahol nemcsak a hely tágasabb, az ízek is harmonikusabbak) az ideutazásról, az időjárásról és a következő napok feladatairól is szó esett. Aztán a főszereplők számára következtek a kötelező tévéinterjúk, az öt-tíz perces sajtótájékoztatók az egymást taposó újságíróknak.
„Nem hiszem, hogy a Ferrarinak még egyszer olyan rossz hétvégéje lesz, mint Németországban – mondta Lewis Hamilton a McLaren tágas épületében. – Ott nagyon eltoltak valamit, és a Ferrarit ismerve kijelenthetem, nem fogják még egyszer ugyanazt a hibát elkövetni.”
A Nemzetközi Automobilszövetség csütörtökönként három-öt versenyző részvételével hivatalos sajtótájékoztatót is szokott rendezni, erre ezúttal Heikki Kovalainen, Kimi Räikkönen, Fernando Alonso és Timo Glock kapott meghívót. Az invitálás kötelező érvényű, nem fakultatív. Éppen ebből lehet baja a világbajnoki címvédőnek, aki nem érkezett meg a kezdésre, csak a három másik versenyző várta a kérdéseket. Glock, aki két hete nagy balesetet szenvedett a hockenheimi futamon, de azóta már tesztelt is, teljesen egészségesnek tűnt, s a humorát is megtartotta.
„A baleset legkínzóbb mellékhatása, hogy kétszer annyi interjút kell adnom, mint máskor – mosolygott a Toyota német sofőrje. – Egyébként minden rendben, harmincnyolc kört tettem meg Jerezben gond nélkül, és az orvosi alkalmassági is sokkal rövidebb volt, mint vártam.”
A szót ezután a kétszeres világbajnok Alonso kapta meg: a Renault spanyol versenyzője hazánkban aratta élete első győzelmét, de úgy véli, a nosztalgia nem segíti csapatát az előrelépésben.
„Régen feküdt a Renaultnak a Hungaroring, de az idén számos olyan helyszínen csődöt mondtunk, amelyen korábban sikert sikerre halmoztunk – magyarázta Alonso. – Nelson németországi második helye semmit sem változtatott a csapat hangulatán, de az igaz, hogy szerencsésen megszerzett nyolc pontjával közelebb kerültünk a reálisan megvalósítható célunkhoz, a vbnegyedik helyhez.”
Elmondta továbbá, hogy a Német Nagydíj óta eltelt időszakban Luganóba látogatott