Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke csalódottan foglalta össze az istálló hungaroringi hétvégéjét, ugyanakkor leszögezte, több műszaki hibát nem engedhet meg magának a csapat a 2008-as idényben. Az élen haladó Felipe Massa autójának motorja 12 kilométerrel a 306 kilométeres táv vége előtt ment tönkre, így az addig mindent tökéletesen csináló brazil tíz pont helyett egyet sem szerzett, az első két helyet – némi meglepetésre – Heikki Kovalainen, illetve Timo Glock szerezte meg Kimi Räikkönen előtt.
„Felipe talán élete legjobb versenyét produkálta, az egész csapatot lenyűgözte tökéletes rajtjával, ahogy a megfelelő pillanatban fékezve Hamilton elé vágott, és ahogy utána kézben tartotta a történéseket – mondta Domenicali. – Kegyetlenül végződött a futam, de nem engedhetjük meg magunknak, hogy ilyen műszaki gondokon ússzanak el a jó eredmények. Kemény munkával jutottunk el addig, hogy nyerésre álljunk egy versenyen, amelyen előzetesen nem mi számítottunk esélyesnek. Éppen ezért rendkívül bosszantó, hogy az autó egyik kis alkatrészének a meghibásodása miatt nem tudtunk nyerni. Túl nagy árat fizettünk ezért. A másik gondunk a gumik üzemi hőfokának túl lassú elérése, emiatt az időmérőkön vagyunk a legsebezhetőbbek.”
Massát a verseny első felében még nem túl nagy lemaradással követte Lewis Hamilton, aki akkor vesztette el győzelmi esélyeit, amikor a 41. körben defektes lett a bal első kereke. A csapat szerint valamilyen törmelékre futhatott rá az angol, az vághatta szét a gumiját. A McLaren-pilóta így is négy pontot szerzett, és öttel vezet a pontversenyben Kimi Räikkönen előtt.
„A Ferrarit sohasem szabad lebecsülni, erre az idényre egyébként is az a jellemző, hogy mindig a legváratlanabb esemény történik – mondta Hamilton. – A defekteket persze már megszokhattam, tavaly Németországban, Törökországban és Kínában is a gumival volt gondom, mondhatom, emiatt vesztettem el a világbajnoki címet. Amikor láttam a bal elsőt, tudtam, hogy utolért a végzetem, de végül is szerencsés voltam, hogy Felipe kiesett, Kimit pedig Heikki és Timo is megelőzte.”
Hamilton elárulta, tökéletesnek érezte a rajtját, s megfogadta, a következő ilyen Massamanővernél agresszívabban fog védekezni, nem engedi el a ferrarist.
Az egész hétvégén remekül vezető Glock megérdemelten szerzett nyolc pontot, és John Howett, a Toyota csapatigazgatója elárulta, az istálló ezen a hétvégén győződött meg róla, hogy az első teljes szezonját teljesítő németet meg kell tartania 2009-re. Hivatalosan még nem intézkedtek az ügyben, de vélhetően Glocknak sem lesz ellenvetése. A fejlemények azt jelentik, hogy – a Toyota-motor ingyenes hansználatáért cserébe – Nakadzsima Kazuki marad a gyár által kijelölt japán pilóta a Williamsnél Nico Rosberg csapattársaként.
Közben a Hondánál állítólag azon tanakodik a csapatvezetőség, hogy érdemes lenne-e szerződtetni egy évre Fernando Alonsót. Nyílt titok, hogy a Renault spanyol pilótája 2010-től a Ferrari versenyzője lesz, de mivel ő az egyik legjobb versenyző a mezőnyben, és a Renault-tól – mivel a francia csapat nem kerül be a legjobb háromba a vbpontversenyben – az év végén távozhat, több kérője is lehet. Bár Ross Brawn csapatfőnök egy interjúban azt mondta, megtartják a Jenson Button, Rubens Barrichello párost, egyre nagyobb az esély rá, hogy tesznek egy próbát Alonsóval.
„Még Alonsót is rizikós egy évre szerződtetni, de benne van a pakliban, hogy ha megfelelünk a kívánalmainak, azaz versenyben leszünk a győzelmekért és a vébécímért, hosszabb távon is maradni akar. A McLarenen kívül mindenhol szívesen látnák, de senki sem tudja, mi fog történni” – idézte az autosport.com. Brawnt.