Eltelt két hét a Magyar Nagydíj óta, a versenyzők nyári pihenője lassan a vége felé közeledik, hiszen egy hét múlva a vadonatúj valenciai kikötői pályán gyűlik össze a mezőny. A pilótáknak volt idejük feldolgozni a Hungaroringen történteket, a Mogyoródról tíz vb-ponttal távozó Heikki Kovalainen is hozzászokhatott a gondolathoz, hogy a száz F1-es világbajnoki futamgyőztes egyikének mondhatja magát.
„A diadal nem sokat változtatott az életemen, továbbra is úgy érzem, versenyről versenyre fejlődök függetlenül az eredményektől – mondta Kovalainen. – Az idény hátralévő részében jó lenne megszerezni még egy-két győzelmet, és rendszeresen a dobogóra állni. Úgy érzem, képes vagyok erre, hiszen egyre jobban ismerem a kocsit, s nő az önbizalmam.”
A finn pilóta a hatodik helyen áll a vb-pontversenyben, de mivel csak 11 ponttal van elmaradva a negyedik Robert Kubicától, a BMW pedig kettős kanadai győzelme óta hanyatló formát mutat, jó eséllyel pályázik arra, hogy az idény vége előtt a müncheniek pilótapárosa elé kerüljön. A valenciai pálya sokak szerint leginkább Montrealra hasonlít, ha a BMW itt sem tudja összeszedni magát, végképp lemaradhat a két élcsapattól.
Kubica talán maga sem bízik benne, hogy megismételheti júniusi sikerét, egyelőre nem is ment bele az esélylatolgatásba, csak a pályáról beszélt.
„Nagyon szeretem az utcai pályákat, ezért várom a valenciai futamot – mondta a lengyel a jövő heti versenyről. – A városokban megszokhattuk, hogy göröngyös az útfelület és nincsenek bukóterek, de ez teljesen más lesz. A sportág vezetői rengeteget tesznek a biztonságért, ennek eredményeképpen hatalmas menekülőzónákat építettek Valenciában is. Mivel először körözünk majd itt, rendkívül fontos lesz, hogy ki milyen hamar jön rá a pálya trükkjeire, ezért kihagyhatatlan az első edzéseket megelőző séta az aszfaltcsíkon.”
Kovalainen szerint nemcsak a versenyzők, a nézők számára is felettébb élvezetes lesz a verseny, a falak között száguldozó autók igazán gyorsnak hatnak majd.
„Az ember ahhoz szokott, hogy az utcai pályák lassúak, rövidek az egyenesek, tele vannak lassú kanyarokkal, amelyek egymást követik. Valenciában viszont éppen ellenkezőleg, sok a padlógázos rész, a kanyarok is lendületesnek tűnnek. Most még nehéz megmondani, hol lehet majd előzni, de van néhány hajtű a hoszszú egyenesek végén, azaz jók a kilátások” – vélekedett Kovalainen.
A finn nem bízhat az idei vb-cím megszerzésében, csapattársa, Lewis Hamilton viszont vezeti a pilóták versenyét, öt pont az előnye a címvédő Kimi Räikkönennel szemben. Az angol szerint a vb finiséhez közeledve kulcsfontosságúvá válik a versenyzők kiegyensúlyozottsága.
„A tavalyi szezon ugyanilyen kiélezett volt – mondta Hamilton. – Az idén mindannyian még inkább hullámvasúton ülünk, a győzelmeket pont nélküli versenyek előzik meg vagy követik, és ez mindannyiunkra vonatkozik. Ha valaki össze tudja szedni magát, és egymás után ugyanolyan jó eredményeket ér el, óriási lépést tesz a vébécím felé.”