Felipe Massa Valenciában meg ismételte pazar hungaroringi autóvezetését, és mivel ezúttal a technika sem fogott ki rajta, biztos győzelmet aratott a vadonatúj kikötői pályán. A Ferrari brazil pilótája a boxkiállások időszakait leszámítva végig vezetett a versenyben, és bár a 36. körben bekövetkezett boxutcai malőr miatt kétségessé vált a sikere, végül megtarthatta a tíz pontot.
Lewis Hamilton nem bírta tartani vele a lépést, egyetlen esélye az volt, hogy a boxkiállásoknál néhány körrel tovább maradjon kint, és a brazil előtt jöjjön vissza.
Csakhogy ehhez az első pit-stopok idején még két körrel tovább a pályán kellett volna maradnia, de ehhez már nem volt elég üzemanyag az autójában, így csak megközelíteni tudta vetélytársát. A második kiállása előtt akkora hátrányba került, hogy Massának még az is belefért, hogy Adrian Sutil mögött „kullogjon ki” a pályára a boxutcából.
A brazil simán nyert, de a sportfelügyelők jelezték, megvizsgálják a boxutcában történteket. Massát ugyanis nem lett volna szabad elengednie csapatának, míg Sutil el nem halad a Ferrari garázsa előtt. Elengedte, a brazil és a német pedig majdnem összeütközött, csak a dél-amerikai lélekjelenlétén múlt, hogy nem történt baleset (Massa utólag Sutilt hibáztatta, szerinte a németnek mint lekörözöttnek el kellett volna engednie őt). Veszély okozása miatt esetleges időbüntetést is kilátásba helyeztek, így csak akkor vált biztossá Massa sikere, amikor bejelentették, tízezer eurós bírsággal szankcionálták a történteket.
A Ferrari ezt a hibáját még olcsón megúszta, a címvédő Kimi Räikkönen második kiállásakor azonban személyi sérülés is történt. A világbajnok egyszerre ért a depóba Heikki Kovalainennel, ezért feszülten várta a tankolás végét, és még azelőtt elindult, hogy a Ferrarinál egyedülálló módon a „nyalókás embert” helyettesítő jelzőlámpa zöldre váltott volna. A tankolást végző szerelőt az elinduló autó a tömlőnél fogva elrántotta, autójának jobb hátsó kerekével Räikkönen „gyorsmasszázsban” részesítette emberét, akit hordágyon a pálya ügyeletére szállítottak. Szerencsére derékfájdalmán és bokaficamán kívül semmi baja sincs. Räikkönen gondjai ezzel nem értek véget, a Ferrari motorja a 45. kör végén a célegyenesben elfüstölt, és a finn ugyanúgy esett ki, mint Massa három hete a Hungaroringen. A brazil visszaelőzte Räikkönent a pontversenyben, a Ferrari pedig két futamon belül a második motorhibájával vétette magát észre. Ez azért meglepő, mert a motorok a 2006-os Japán Nagydíj óta elvileg változatlanok, a Scuderiánál az utóbbi időkig nem is volt nagyon motorhiba azóta. A Renault vezetői hetek óta mondogatják, hogy egyesek megszegik a motorfejlesztési tilalmat, és a Scuderiát a legutóbbi viadalokon érő meghibásodások alátámasztják, hogy valami tényleg nem stimmel.
A vártnál talán unalmasabban alakuló futamon nem történt nagyobb baleset, ám előzést sem nagyon lehetett látni, az idén először fordult elő, hogy a rajtrács első sorában állók változatlan sorrendben értek célba az első két helyen, sőt a harmadik is ugyanaz – Robert Kubica – lett, mint a szombati időmérőn; a lengyel a montreali győzelme óta először állt a dobogón.