„Perfekt!” – így foglalta össze az elmúlt két nap történéseit Talmácsi Gábor, akinek minden oka megvan az elégedettségre, hiszen eddig elképesztő fölényt mutat – a nyomába sem ér senki Misanóban.
Négy edzés, négy győzelem – ez a magyar címvédő mérlege, aki nemcsak egy-egy gyors körre képes, hanem nagyon jó ritmusban is motorozik. És ez most mindennél fontosabb. Úgy tűnik, bevált a vázgeometriai változtatás, amelyet a brnói viadal után alkalmazott a csapat.
„Tudom, hogy a verseny mindig más, mint az edzés, de egyelőre jól állunk – mondta Talmácsi. – A motor szupergyors, s bár a hőség szombaton is teljesen kifárasztott minket, jobban bírtam, mint pénteken. A délelőtti szabadedzésen még versenyszimulációt is végeztem, s úgy érzem, nagyon jó ritmusban tudtam körözni.”
Talmácsi úgy is majd’ két tizeddel volt gyorsabb a második Bradley Smithnél, hogy az utolsó szett új gumival képtelen volt akár csak egy tiszta kört is menni, ugyanis nagy volt a forgalom a pályán. Az Aprilia kezes bárányként viselkedett a keze alatt, s miközben jó néhány toppilóta arra panaszkodott, hogy nem fekszik neki az átépített misanói aszfaltcsík, Talmának kifejezetten kedvére való. Azt nem mondja, hogy lendületesebb lett a pálya, de ő valamiért szinte elsőre alkalmazkodott az új viszonyokhoz. Az eredmény pedig: újabb pole pozíció, immár a kilencedik pályafutása során.
„A csapat tökéletesen elégedett az eredménnyel, s én is úgy éreztem, hogy szinte megállíthatatlan vagyok, bárkit képes vagyok megelőzni – folytatta Talmácsi, aki zsinórban harmadszor indulhat az élről. – Remélem, ez a lendület a verseny során is végig kitart, mert nagyon szeretném megnyerni ezt a futamot.”
Nemcsak a pályán, hanem a pályán kívül is zajlanak az események: a pilóta menedzsere, Stefano Favaro a jövőről tárgyalt a ruha- és sisakszponzorral, valamint a jelenlegi és jövőbeni csapatfőnök Jorge Martínezzel, akinek együttesében Talma jövőre 250 köbcentis gyári Apriliával száguld. Hogy ez magyar alakulat lesz a spanyol szakember irányításával, vagy marad a spanyol istálló, egyelőre nem tudni.
„Hosszú megbeszélésünk volt szombaton, mert részletekbe menően tárgyaltunk a magyar csapat megalakulásáról – mondta Stefano Favaro, akit felkértek, hogy a magyar alakulat sportigazgatója legyen Jorge Martínez csapatfőnök és Gino Borsoi technikai igazgató mellett. – Már a jövő héten elkezdődik a munka, hiszen magyar szakembereket is szeretnénk bevonni, de egyelőre inkább az a valószínű, hogy ez a projekt csak kétezer-tízben kezdődik el, nem pedig jövőre. Támogatókat keresünk, és mindent megteszünk, de ez nem csak rajtunk múlik. Gábor jövőjével ez nincs kapcsolatban, ő biztosan gyári kettőötvenes motorral versenyez jövőre, hiszen érvényes szerződése van az Aspar-csapattal.”
A jövő évvel kapcsolatban nagy kérdés, marad-e a mostani mérnöki gárda, hiszen az Aprilia jövőre a szuperbikevilágbajnokságra helyezi a hangsúlyt (a 125 köbcentis géposztályban nem is indít gyári motort), továbbá a 250 köbcentis kategóriára, amelyben hat versenyző kap gyári gépet.
És az is eldőlt, hogy kettőt, mivel az együttesek nem fogadták el azt a szabálymódosítási javaslatot, hogy a kisebb kategóriákban a költségcsökkentés miatt csak egy motorja legyen minden pilótának. Ez ugyanis azt jelentené, ha az edzésen valami gond van, oda lehet az egész versenyhétvége…
De nagyon előreszaladtunk, egyelőre koncentráljunk Misanóra, ahol Talmácsi Gábor győzelmi esélyekkel várja a rajtot.