Gyors ez a Ferrari, na! És úgy tűnik, most már nemcsak melegben, hanem bármilyen időjárási viszonyok között – lévén Felipe Massa pénteken hűvös, ködös időben utasította maga mögé a komplett mezőnyt, s az időeredményeket nézve az igazsághoz tartozik, hogy ezek az első edzésen születtek, mivel délután esett. A mclareneseknek száraz aszfalton nem volt válaszuk a Ferrari produkciójára.
Massa nem véletlenül bizakodó. Nemcsak Valenciában volt szupergyors a Ferrari, hanem Magyarországon is, ami bizonyítja, hogy az autó versenyképes. Az időjárás pedig a brazil szerint önmagában nem meghatározó, hiszen tavaly sem volt meleg Spában, Kimi Räikkönen mégis diadalmaskodott – sorozatban harmadszor ezen a pályán.
Hogy meglesz-e a negyedik, és megtörik-e a finn rossz sorozata?
Nehéz megmondani a pénteki edzések után. Mert bár délelőtt a második leggyorsabb volt Massa mögött, délután a kilences kanyarban kicsúszott, és álló kerekekkel háttal a gumifalnak csapódott. Elveszítette Ferrarija hátsó szárnyát, hogy mást ne említsünk... Megjegyzendő, nem sokkal később Giancarlo Fisichella ugyanebben a kanyarban hagyta el a pályavonalat, csak ő annyival pechesebb volt, hogy miután háttal beleállt a gumifalba, az megfordította Force-Indiáját, és még az elejét is összetörte. Emiatt rövid időre piros zászlóval félbe kellett szakítani a tréninget.
Érdekesség, hogy az eső miatt délután mindössze egy versenyző, Adrian Sutil tudott javítani az első edzésen elért eredményén – a többiek a délelőtti idejükkel szerepelnek az összesített eredménylistán. Így aztán Fernando Alonso délutáni edzéselsősége összesítésben ötödik helyet ér.
De térjünk még vissza Massára! A brazil elmondta: bár túlzás lenne azt állítani, hogy a Ferrari az utóbbi időben a megbízhatóságáról híres, mivel a jelek szerint rájöttek, mi volt a probléma a motorjaikkal (az övé a Hungaroringen, Räikkönené ugyanazon hiba miatt Valenciában füstölt el), nem cseréltette ki sajátját a mostani viadalra.
S hogy miben kell jónak lennie annak, aki a világbajnoki címre tör?
Fontos a folyamatos jó szereplés, hiszen sokan lényeges pontokat veszítettek az idény során, aztán fontos a sebesség, a megbízhatóság és néha a szerencse. Ha mindez megvan, már csak egy jó pilóta kell. Hogy ott van még a csapattárs segítsége? No, igen. Massa azt mondja, ha szükség lesz rá, számít Kimi Räikkönenre, hiszen tavaly ő is segített a finnek, mert ez volt a dolga. Ez része az F1-es pilóta munkájának. Azt persze egyelőre senki sem tudja, mikor jön el az a pillanat, amikor a Ferrarinál azt mondják, egyik pilótájuknak segítenie kell a másikat – egyelőre nem ez a helyzet.
A spái viadalon a legfontosabb, hogy ki nyeri meg a bátorságpróbát a speciálisan gyors kanyarokkal teletűzdelt aszfaltcsíkon (a legférfiasabb pályának is hívják), amelyet a sok hirtelen irányváltás tesz még érdekesebbé. És persze, ha az égiek úgy akarják, akkor az eső...