A legnehezebb nap volt – a legtöbben így gondolták. A Dakarszéria portugál viadalának utolsó előtti szakaszán jó néhány autós párosnak meggyűlt a baja az elemekkel. Az volt a ritka, ha valaki karcmentes autóval teljesítette a 159 kilométeres szelektív szakaszt. De éppen a roppant nehéz pálya rázta újra össze a mezőnyt, s lett ismét nyílt a küzdelem. Legalábbis az autósoknál.
Carlos Sainzra ezen a napon a takarító szerepe jutott: a kétszeres ralivilágbajnok elsőként rajtolt, vagyis ő tisztította az utat a többiek, így legfőbb ellenfele, Stéphane Peterhansel előtt. A kilencszeres Dakargyőztes francia ötödik volt pénteken, s egy nappal később éppen ez volt a szerencséje. Rajtpozíciójából adódóan viszonylag tiszta utakon autózott (ennek is köszönhető, hogy nyert, és fél percre csökkentette a hátrányát a spanyol Matadorral szemben), bár így is volt egy kis kalandja. Az autója hátuljával megütött egy fatönköt, a Pajero két kerékre állt, és csak az mentette meg a borulástól, hogy egy fa került az útjába. A szélvédő betört a navigátor előtt, de a gép nem állt fejre – valaki vigyázott rájuk fentről…
Mint ahogy vigyázott Liszi Lászlóra és Rack Györgyre is egyszer-kétszer, amikor leugrattak az útról, aztán valahogy visszaügyeskedték magukat.
„Nekimentünk egy villanypásztornak – szerencsére tehén nem volt mögötte –, de ahogy elnéztem, nem mi voltunk az elsők – tréfálkozott Liszi, miközben szakadt róla a víz, mivel a kocsiban a hőmérséklet megközelítette az 50 fokot. – Jó darabon húztuk magunk után a kerítést, s izgultam, hogy defektet kapunk, de végül megúsztuk. Az üzemanyaggal jól takarékoskodtunk, az utolsó cseppekkel értünk el a célig.”
Lisziék a helyezéssel sem lehetnek elégedetlenek (ráadásul azon kevesek közé tartoznak, akiknek nem sérült az autójuk), hiszen a 15. pozícióban zárták a napot, s az összetettben is javítottak hat helyet, ott is a 15. helyen állnak.
A motorosoknál továbbra is a hazai pályákon száguldó portugál Ruben Faria vezet – s újabb szakaszgyőzelemmel erősítette meg helyét, bár a szombatinak fölöttébb idegesen vágott neki. Nem csoda, ez volt az utolsó hosszú szakasz – vasárnap már csak egy 68 kilométeres szelektív vár a mezőnyre.