Éjszakai baglyok lesznek

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2008.09.21. 00:53
Címkék

Sok izgalmat tartogat az idény négyversenyes hajrája, amely egy hét múlva Szingapúrban kezdődik kettős kihívással: villanyfényes pályával és az éjszakára kihegyezett életritmussal.

A Formula–1-es csapatok a héten túljutottak az idény utolsó kollektív tesztelésén , s felkészültek hajrára, amely három távolkeleti és egy brazíliai futamból áll. Egy hét múlva Szingapúr fogadja a mezőnyt vadonatúj pályáján, amelyen sporttörténelmi versenyt rendeznek, hiszen először rajtol el a mezőny este, villanyfényben.

A helyben este nyolckor, magyar idő szerint délután kettőkor rajtoló viadal előtt két ok miatt aggódnak a szereplők: az eső és az időpont szervezetre gyakorolt hatása miatt. Mivel Szingapúrban tombol az esős évszak, nagy az esélye annak, hogy vizes pályán rendezik meg az edzéseket és a versenyt. Bár az előzetes látogatásokkor mindenki elégedett volt az éjszakai fényviszonyokkal, más álló helyből nézni a pályát, és más 200-300 kilométer per órás sebességgel száguldani rajta.

„A kivilágítás miatt szinte olyanok a fényviszonyok, mintha nappal lenne, de nem bántam volna, ha tesztelhetünk ott egykét napot – mondta Nick Heidfeld, a BMW versenyzője. – Ismeretlen számunkra a helyzet, főleg ha esik. Mostanában pedig ez garantálható.”

Csapattársa, Robert Kubica biztos benne, hogy a szervezők mindenre felkészültek, ezért nem aggódik. Lewis Hamilton sem a fényviszonyok miatt gondterhelt, ő azzal foglalkozik, hogyan reagál szervezete az esti terhelésre.

„Megszoktuk, hogy délelőtt vagy kora délután ülünk autóba, az esti versenyzés teljesen új kihívás – mondta Hamilton. – Mivel az időrend inkább az európai versenyekéhez hasonlít, az lenne a legjobb, ha az utolsó pillanatban utaznánk ki Szingapúrba. De ez nem lehetséges, úgyhogy ott kell úgy folytatnunk napjainkat, mintha itt maradtunk volna. Ám a szervezetünk automatikusan át akar állni az új időzónára, úgyhogy kora délutánig alszunk majd, és hajnali háromkor fekszünk le aludni.”

A vetélytársaihoz hasonlóan egy hétvégére a diszkókirályok életritmusát felvevő Hamilton és a McLaren-istálló bízik benne, hogy esni fog, a McLaren-Mercedes ugyanis előnyt élvez a Ferrarival szemben a vizes pályán. A maranellóiak gumimelegítési problémái nemcsak az időmérőn ütköznek ki, hanem a csapadékos időben is pillanatok alatt úgy lehűlnek, hogy – F1-es viszonyok közt – szinte vezethetetlenné válik a kocsi. Mivel a szingapúri mellett a japán és a kínai verseny is esősnek ígérkezik, Hamilton nyeregben érezheti magát. Éppen így érez Kimi Räikkönen is, aki még mindig nem tett le arról, hogy világbajnok legyen, ugyanakkor aggódik az időjósok előrejelzései miatt.

„Csoda kellene a vébécímhez, de miért ne történhetne meg kétszer ugyanaz – utalt vissza a finn a tavalyi idényre, amikor két futammal a vége előtt szinte reménytelen helyzetben volt, mégis világbajnok lett, igaz, akkor nem állt előtte a pontversenyben Massa. – Sajnos hűvös

időben és esőben szinte teljesen elveszíti tapadását az abroncs, és bár jó esőmenőnek tartom magam, ha a kocsim nem tud az úton maradni, nem sokat tehetek. És sajnos úgy tűnik, az összes hátralévő versenyen esni fog.”

A Ferrari gumimelegítési problémáira a héten intenzív teszteléssel próbált meg megoldást találni, Fioranóban és Mugellóban is köröztek a tűzpiros autók, Massa és Räikkönen is jócskán kivette részét a munkából.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik