Valentino Rossi nyolcadik világbajnoki címére a legbüszkébb

Vágólapra másolva!
2008.09.29. 18:17
Vasárnap pályafutása nyolcadik gyorsasági motoros világbajnoki elsőségét szerezte meg minden idők talán legkiválóbb motorosa, Valentino Rossi – a hatodikat a királykategóriában, azaz a Moto GP mezőnyében. Az olasz a Japán Nagydíj megnyerése után, délután sajtótájékoztatón állt az őt faggatni vágyó újságírók rendelkezésére.
Csupa öröm és boldogság...
Fotó: Reuters
Csupa öröm és boldogság...
Csupa öröm és boldogság...
Fotó: Reuters
Csupa öröm és boldogság...

Azt nyilatkozta a futam után, hogy ez volt talán a legfontosabb világbajnoki címe, amit nyert, és hogy ezért kellett a legkeményebben megdolgoznia. Tartja?

„Valóban, de nehéz ezt így pontosan megmondani. Talán ez a bajnoki cím jobban összejött, mint az első Yamahával nyert cím, még 2004-ben. Minden vb-cím más. Négy éve két sorozatban kétszer lettem világbajnok, úgy érkeztem a Hondához, és az az összetett győzelem még nekem is meglepetés volt.”

„Az idén nem én voltam az első számú favorit. Tavalyelőtt azért nem lettem bajnok, mert pechem volt, és gondjaim voltak a motorblokkal, tavaly pedig Casey Stoner sokkal gyorsabb volt mindannyiunknál. Az idén rengeteg hátrányt kellett vele szemben ledolgoznunk. Nagyon fontos volt számomra az idei év, miután 2007-ben rengeteg munkát öltünk a motor javításába.”

„Gumit váltottunk, és sokat fejlesztettünk a motor versenyképességén, valamint változtattunk a csapat összetételén is. Néhány japán mérnökkel gondjaink voltak 2007-ben, helyettük olyanok érkeztek, akik az idei motor tavalyi fejlesztési munkáiban részt vettek.”

„Sok jó döntést hoztunk, és az idény kezdetétől versenyképesek voltunk, bár az idénynyitó katari verseny volt számunkra a szezon legrosszabbja. Kicsit aggódtam akkor, de tudtam, ha kijavítjuk a hibákat, esélyünk lehet a győzelemre.”

Mennyit tanult abból, hogy rendkívül sikeres időszaka után 2006-ban elvesztette a világbajnoki címet?

„Felnőttem, az biztos, hiszen 2005-ben mindent megnyertem, amit lehetett. A 125-ös géposztályban, a 250-ben és az 500-asoknál is a második évemben nyertem meg első világbajnoki címemet. Aztán a MotoGP-ben sorozatban négy vb-címet szereztem, szóval legyőzhetetlennek éreztem magam.”

„Aztán jött a 2006-os év, az első problémák után elkövettük az első hibákat is, amikor azt hittük, hogy van időnk javítani. Nem volt. Ráadásul megsérültem, pechem is volt, el is úszott a vb-cím, és ez szinte megismétlődött tavaly.”

„Abból a szempontból mindenképp fontos volt az elmúlt két év, hogy megtanultam veszíteni. Ez a legnehezebb dolgok egyike, hiszen amikor nyersz, mindenki a barátod. Az előző két idényt megerősödve zártam, elsősorban mentálisan javultam sokat.”

Laguna Seca óta elől Rossi, mögötte Stoner
Fotó: Reuters
Laguna Seca óta elől Rossi, mögötte Stoner
Az idei szezon fordulópontjának tekinthetjük a Laguna Secá-i versenyt, ahol őrült csatában előzte meg Casey Stonert, és azóta sem megszakadó győzelmi sorozatba kezdett?

„Ebben a szezonban különböző periódusok váltakoztak. Az év elején a Michelin abroncsain jól teljesítettünk, aztán váltottunk Bridgestone-ra, és olyan pályákon szenvedtünk, ahol a másik cég gumijai talán jobbak lettek volna.”

„Barcelona után ráadásul a Ducati is feltámadt, Stoner ördögien kezdett motorozni, sorozatban nyert három versenyt, és így érkeztünk Laguna Secába. Igen, mondhatjuk, hogy az volt kettőnk között a csata ebben a szezonban. A győzelemnek sokkal nagyobb volt az értéke, mint az érte járó 25 pont."

A jövője elég egyértelműnek tűnik, hiszen elkötelezte magát a Yamaha és a Moto GP mellett...

„Valóban, bár voltak ajánlataim máshonnan. Hívott a Ducati és a Honda is. Mivel azonban már néhányszor váltottam motort pályafutásom során, és 29 éves vagyok, úgy döntöttem maradok további két évet. A csapatnál nagyszerű a hangulat, remek srácok alkotják a brigádot, és ez számomra fontos motiváló tényező.”

A 2009-es szezon is elég keménynek ígérkezik, nemde?

„Sokkal keményebb lesz, mint az idei. Visszatértem a világbajnokság vérkeringésébe, és elsősorban magamnak bizonyítottam, hogy képes vagyok még gyorsan motorozni. Talán pályafutásom legjobb versenyzésével rukkoltam elő ebben a szezonban, mert igazán gyors voltam, és csak egy hibát követtem el – Assenben. Meg kell őriznem a motivációmat a 2009-es szezonra is, de az már másik történet, amelyben döntő fontosságúak lesznek a téli tesztek és a többiek erőfeszítései.”
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik