Csak akkor szabad feladni, ha már végképp elúszott a hajó – Talmácsi Gábor tudja ezt, s eszerint viselkedik. Noha már jóformán csak matematikai esélye van arra, hogy megvédje világbajnoki címét, a magyar Apriliapilóta számolgat, mert úgy gondolja, egyedül így érdemes versenyezni. Hogy a győzelemre hajt az ember. És ebben még az sem zavarja meg, hogy a világbajnoki pontversenyben vezető Mike Di Meglio fölényesen diadalmaskodott a szombati időmérő edzésen. Nem nyert sok edzést az idén (ez a második pole-ja), de a mostani siker nem is jöhetett volna jobbkor.
Talmácsinak viszont nem volt kifejezetten jó napja: noha az ideális ideje (szektoronként összeadva a legjobbját) nem volt rossz, nem sikerült tiszta kört futnia. Így meg kellett elégednie a kilencedik pozícióval, de egyáltalán nem látja reménytelennek a helyzetet.
„Van két kanyar, amellyel gondom volt a folyamatos oldalszél miatt – bevallom, azokban eléggé szenvedtem – mondta Talmácsi. – Ez a probléma nem új keletű, már az elmúlt években is tapasztaltam, többek között ezért nem kedvelem különösebben ezt a pályát. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem szeretnék jól menni rajta.”
Ami a sérülését illeti, Talmácsinak eléggé fájt a keze a szombati edzésen, de nem aggódik, a doktorok ugyanolyan injekciót ígértek neki vasárnapra (amikor a könyökéből is kiszedik a varratokat), mint egy hete a japán viadalon, azzal pedig kezelhető volt a fájdalom. S hogy mit szól francia vetélytársa fölényéhez?
„Di Meglio kétségtelenül nagyon gyors, de szerencsére ez olyan pálya, amely összerázza a mezőnyt, ha nem tud meglépni az elején, akkor az utolsó kanyarokban dől el a győzelem sorsa – mondta Talmácsi. – Itt az a lényeg, hogy az ember az utolsó kör elején ott legyen a top háromban, mert csak akkor van esélye a végső sikerre.”
A nagyobb kategóriákban is eseménydús volt az ausztrál viadal második edzésnapja. A Honda és az Aprilia sikersorozata véget ért – a Honda 2003, az Aprilia 2001 óta először nem lett edzéskirály. A MotoGP-ben Casey Stoner új pályacsúccsal megszerezte karrierje második hazai pole pozícióját – a trónfosztott tavalyi világbajnok majd’ négy tizedmásodperccel volt gyorsabb a régi pályacsúcsnál. Stoner az idei 8. pole-jával egyébként hazaviheti a szezon edzéskirályának járó BMW-t is. A királykategória másik érdekessége az immár nyolcszoros világbajnok Valentino Rossi bukása volt. A Doktor az időmérő hajrájában kisodródott, majd a sóderágyban nagy sebességnél bukott. Nyaksérülést szenvedett, még visszaállt, de a 12. helynél nem tudott előrébb kerülni, ami az idei legrosszabb edzéseredménye.
A negyedliteres mezőnyben az olasz Marco Simoncelli szárnyalt – a négyéves pályacsúcsot adta át a múltnak. Ami Tóth Imrét illeti: ő is elégedett lehet. Bár péntekhez viszonyítva nem volt annyira meggyőző a gyári Aprilia RSA250 nyergében (a sérült Héctor Barberá motorját kapta meg), ám a 16. rajthely idei legjobb eredménye. „Ez a motor sokkal jobban fordul, mint az enyém, a kipörgésgátló viszont még új számomra. Ettől függetlenül itt a remek alkalom, hogy jó eredményt érjek el” – mondta Tóth. A magyar csapat sajnos a Japán GP-hez hasonlóan nem úszta meg sérülés nélkül: a beugró ember, az olasz Stefano Bianco a második szabadedzésen bukott, és eltörte a kulcscsontját.