Mintha nem lenne enélkül is elég izgalmas a világbajnokság – ezúttal csak egy hét választja el az előző futamot a másik kezdetétől, a Japán és a Kínai Nagydíj között csak annyi a szabadidő, hogy a csapatok átpakolhassanak az új helyszínre, és máris a lovak közé csapnak. Aztán már egy víkend marad, és vége az idénynek. Éppen ezért Ázsiában a csapatvezetők értekezletsorozatot tartanak, amelyen egy sor módosításjavaslatot vitatnak meg.
A Formula–1-es csapatok szövetsége, a FOTA munkacsoportjában felvetődött például a tankolás megszüntetése is. Ennek oka az idén a boxutcában látott problémák sora. Az egyik legveszélyesebb incidens az volt, amikor Szingapúrban Felipe Massa elvitte a fél benzinkutat, mert a nyalókás ember „utóda”, a fényjelzés kezelője túl korán adott neki zöld utat. Az esetleges tankolástiltás következménye lenne, hogy meg kellene növelni az autók tankméretét, emiatt pedig át kellene rajzolni az összes tervet. A terhek csökkentése érdekében született a másik ötlet, a versenytáv csökkentése.
A szabályok amúgy is alapvető változásokon mennek keresztül, jövőre ugyanis azt a sok kis légterelőelemet, amely most segít az autó haladásában, kanyarvételében, tapadásában, nem lehet alkalmazni, és a hátsó légterelő is sokkal keskenyebb lesz. Ezt a Williams már tesztelte is, az egyelőre furának ható fotó be is járta a világot. Jön továbbá a mozgásienergia-visszanyerő rendszer, a KERS, amelyet szintén próbálgatott már sok csapat, kevesebb sikerrel. Egy BMW-szerelőt megrázott az áram, a Red Bull gyárában meg kisebb tűzvész volt a rendszer első próbájakor. Az újdonsággal egyelőre a Ferrari sincs barátságban.
„Nem tagadhatom, le vagyunk maradva. Örülnék neki, ha a mi rendszerünk már tesztelés alatt lenne. A vébéküzdelem miatt az F2008-asba fektettük minden energiánkat, de figyelnünk kellene a következő idényre is. Sok mindent kell megcsinálnunk rövid idő alatt. A január közepére tervezett kollektív tesztet nem hagyhatjuk ki, legkésőbb akkor ki kell próbálnunk a KERS-t” – mondta Aldo Costa technikai igazgató. A Ferrari motorja mellett egyéb eszközeit is használó Force India emiatt új KERSbeszállítót keres.
A technikai kérdések mellett a versenyhétvége reformja is műsoron lesz, és a teszttilalom kiterjesztése is lehetséges.
„Van néhány igen jó ötlet a versenyformákra és a tesztekre vonatkozóan. Remélem, egyezségre tudunk majd jutni abban, hogyan változtatjuk meg a versenyhétvégét. De óvatosnak kell lennünk, hogy a Formula–1-ben fontos egyszerűségből megőrizzünk valamicskét. Meg kell néznünk a péntekeket, hogy kis versenyszellemet vigyünk abba a napba és több látványosságot. A szombatokat, vasárnapokat is áttekintjük, hogy kitaláljuk, miképpen lehetne kevésbé kiszámíthatóvá tenni őket. Bár a legutóbbi verseny alapján a jelen sem túl kiszámítható…” – mosolygott Martin Whitmarsh, a csoportgyűléseken elnöklő McLaren-vezérigazgató.