Folyamatosan a maximumra kell törekedni – nagy igazság ez a motorsportban, s ennek a kijelentésnek szombaton (magyar idő szerint kora reggel) újabb nyomatékot adott az időjárás Sepangban. Nem esett ugyan a nyolcadliteres géposztály második időmérő edzésén, előtte viszont szakadt, mintha dézsából öntenék, és a vizes pályán nyilvánvaló volt, senki sem tud javítani az egy nappal korábbi időeredményén. Verhették a fejüket a falba azok, akik nem vették elég komolyan az első időmérést, vagy akik (arra számítván, hogy van még egy tréningjük javítani) nem koncentráltak maximálisan.
A tavalyi világbajnok Talmácsi Gábor szerencsére nem volt közöttük, ő a második helyen végzett pénteken (az utolsó körben csak a sűrű forgalom akadályozta meg abban, hogy tovább faragja időeredményét), s így az első sorból várhatta a lámpa szabad jelzését.
Jó hír a magyar pilótáról, hogy a délelőtti, szárazon megtartott szabadedzést is megnyerte, rossz viszont, hogy délután, vizes aszfalton nemigen tudott labdába rúgni. Huszonkettedik helyezése a tréningen aggodalomra adott okot (pláne, hogy ő évekig valódi esőmenő hírében állt), úgyhogy az Aspar-csapat hamarjában neki is állt megfejteni, mi lehet a gond…
„Nem tudom, mi volt a motorral, de vízen egyszerűen képtelen voltam kanyarodni vele – mondta Talmácsi. – Annyira rossz volt a helyzet, hogy a kanyarokban nem tudtam lerakni a térdemet. A szervizcsapat az edzés után apró darabokra szedte a kettes számú gépet, Jessicát, és szinte atomjaiból építette újra. Talán túl sokszor estem vele, és valami tönkrement, vagy megszorult egy csapágy. Nem tudom, de szombaton egyáltalán nem éreztem a motort.”
A fentiekből következtethető: Talmácsinak a száraz pálya jobban fekszik – tavaly normál körülmények között nagyon megverte itt a mezőnyt. De nincs ezzel másként az edzéselső Andrea Iannone sem, aki amellett, hogy pályafutása során először indulhatott az élről, túl van egy esésen is – szombaton a tréning első köreiben elcsúszott. Rajta kívül még Kojama Tomojosi és Simone Corsi járt hasonlóképpen.
De visszatérve még egy kicsit Talmára: csuklóműtéte óta ez az első verseny, amelyet gyógyszerek nélkül vállalt. A féktávokon ugyan folyamatos a fájdalom a kezében, de tud így versenyezni.
„Szárazon nagyon jó az esélyem, míg vízen… Nos, remélem inkább száraz verseny lesz” – mondta a magyar pilóta az utolsó előtti verseny rajtja előtt, amelyen az a legfőbb célja, hogy Stefan Bradlt (10. rajtkocka) és Simone Corsit (8.) maga mögött tartsa. Kettejükkel küzd ugyanis az év végi ezüstért.