Talmácsi Gábor számára ezen a héten még az a legfontosabb, hogy ezüstéremmel egészítse ki világbajnoki éremkollekcióját (2005-ből van már egy bronza, tavalyról pedig egy aranya), a jövő héttől azonban már egész másra koncentrál. A Valenciai Nagydíj után közvetlenül (amelyen Simone Corsira és Stefan Bradlra kell leginkább figyelnie) kipróbálhatja a 250 köbcentis gyári Apriliát.
Arról már korábban beszámoltunk, hogy az egyetlen magyar világbajnok feljebb lép, és a negyedliteresek között folytatja, most pedig már kezd kitisztulni a kép, egyre több részlet válik biztossá. Noha azt egyelőre nem tudjuk (alighanem Valenciában jelentik be), hogy alakul-e magyar csapat, s annak a tagja lesz Talmácsi, vagy marad az Aspar kötelékében. Az esélyeit egyik megoldás sem csökkenti vagy növeli, hiszen arról már korábban megállapodás született, hogy az Aprilia a rendelkezésére bocsátja az egyik gyári motorját. Egy adalék az erőviszonyok felméréséhez: az idén vb-ezüstöt szerző Alvaro Bautista a mostani szezonban négyszer diadalmaskodott, és tízszer állt dobogóra a csapat versenygépével. (Az igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy a spanyol zseni immár rutinos tagja a 250-es mezőnynek, míg a magyar csak most debütál.)
Talmácsi úgy tartja, lépésről lépésre kell haladni, először a vb-ezüst megszerzése a cél, s csak azután koncentrál a következő idényre. Aztán bevallja:
„Már alig várom, hogy kipróbáljam a kettőötvenest, kíváncsi vagyok, mire leszek képes vele...”
A szintfelmérés szempontjából nem jön rosszkor a spanyol verseny utáni teszt, hiszen legalább lesz összehasonlítási alap – a 250-esek hétvégi eredményei. Senki sem várja, hogy Talma rögtön pályacsúcsot érjen el a számára teljesen ismeretlen motorral, de legalább az első benyomásai meglesznek róla.
Újdonság, hogy körvonalazódik a csapat összeállítása is.
„Ugyanazokkal a szerelőkkel folytatom, akikkel eddig dolgoztam, és ott lesz velünk Massimo Branchini is, a mérnök, akivel az idén versenyképessé tettük a motort” – mondta Talmácsi, aki sokat tett azért, hogy így legyen.
Szóba került, hogy a szerelők maradnak a 125-ös csapatnál és Bradley Smithszel dolgoznak tovább, de Talma ragaszkodott hozzájuk, küzdött értük, mert bár a 250-es motorral vajmi kevés tapasztalatuk van, úgy ismerik a világbajnok magyart, mint a tenyerüket, tudják hogyan tud és hogyan szeret dolgozni.
„Az egyikük elsírta magát, amikor közöltem, velem maradhatnak, hogy együtt dolgozzunk tovább – folytatta Talmácsi. – Logikus döntés lett volna, ha maradnak a százhuszonötben, hiszen ott ők a legjobbak, de én ragaszkodtam hozzájuk. Ismerjük egymás rigolyáit, tudjuk, hogyan lehet ütőképes csapatot alkotni.”
Ez utóbbi mindenképpen jó alap a sikerhez.