Nem vitték túlzásba a tájékoztatást, pedig fontos pontokról tárgyaltak a Nemzetközi Automobil-szövetség, az FIA és az F1-es csapatok szövetsége, a FOTA képviselői.
„A Genfben rendezett találkozó jelentős költségkímélő döntéseket eredményezett 2009-re és 2010-re. A FOTA sürgősen tovább dolgozik más, 2010-re és későbbre vonatkozó javaslatokon” – ennyi volt a kétsoros nyilatkozat, aztán persze kiszivárgott, miről is döntöttek valójában.
Nem hivatalos információk szerint négy fő pontban állapodott meg Max Mosley, az FIA elnöke, illetve Luca di Montezemolo, a Ferrari vezetője és John Howett, a Toyota csapatfőnöke. Az első, hogy a motorok élettartamát kettőről három versenyre emelik fel. A második, hogy a független csapatok tízmillió euró fejében vehetnek huszonöt teljes motorcsomagot évente. A harmadik, hogy a FOTA-tagok a Brazil Nagydíj után összeülnek, és megállapítják a 2009-re érvényes megtehető tesztkilométereket, valamint hogy a jövőre feltehetőleg saját belátás szerint bevethető mozgásienergia-visszanyerő rendszert, a KERS-t 2010-ben vagy 2011ben vezetik-e be hivatalosan is, akár egységesített alkatrészként. A negyedik, hogy a FOTAvezetők a saját tanácskozás után ismét találkoznak az FIAval, és további költségcsökkentő terveket vitatnak meg, főleg a kasztniról.
A KERS volt a tanácskozás egyetlen pontja, amelyben a nem hivatalos elbeszélések alapján nem értett egyet a két fél. Felvetődött, hogy csak 2010-ben vezetik be az újdonságot, ráadásul egységesítve, azaz mindenki ugyanolyan KERS-t kapna. A csapatoknak a próbák során csak negatív tapasztalatuk volt a rendszerrel, így aztán 2009-ben inkább nem is foglalkoznának vele, megszabadulva egy jelentős tehertől. Csakhogy az FIA és személy szerint Mosley erősködik.
„Az FIA úgy tervezi, hogy a KERS teljesítménykülönbséget generáló tényező lesz az F1-ben, 2011-től pedig növelnénk a jelentőségét” – közölte Mosley.
A tanácskozás után persze kiderült, hogy ki volt taposva az út a megegyezéshez. Howett úgy nyilatkozott, ha a motorokat is egységesítették volna, amivel Mosley szintén próbálkozott, akkor a Toyota és a többi gyár is elgondolkodott volna azon, hogy érdemes-e egyáltalán az F1-ben maradniuk. Ám ezt már jóval a Genfben megtartott tárgyalás előtt közölték az elnökkel, így ez az ötlet ezúttal szóba sem került.