Kinevezése óta négyszer járt az UEFA-nál.
A korábbi főtitkárokkal ellentétben ő nem spórol a kilométerekkel, ha meghívják, ha valamilyen fontos ügy miatt Nyonba szólítja a kötelesség, már ül is a repülőre, és meg sem áll az Európai Labdarúgó-szövetség székházáig. Elbert Gábor legutóbb egy hónapja a főtitkári találkozón, néhány nappal ezelőtt pedig a Nemzeti Szövetségi Bizottság ülésén járt Nyonban, és amikor szombat délután svájci tapasztalatairól faggattuk, elsőre röviden csak ennyit mondott: „A futball hihetetlenül nagy üzlet…”
Az UEFA illetékesei legalábbis elsősorban ezt érzékeltették Elbert Gáborral.
Az üzlet persze csak úgy igazán kifizetődő, ha a játék jellege megmarad, no meg a siker egyik legfontosabb összetevője az is, hogy a szurkolók minél jobb kiszolgálást kapjanak. Azaz ha egy drukker, mondjuk, a magyar válogatott mezével felmatricázott fogkefére vágyik, akkor azt a megfelelő helyen megvehesse – és egyáltalán: a stadionokban a futball körül forogjon minden. Már manapság is érzékelhetjük, de a jövőben még inkább előtérbe kerül, hogy a mérkőzés olyan legyen, mint egy színházi előadás.
Az UEFA vezetői óriási showműsorokat szeretnének, családokat megmozgatni, és ha egy szurkoló kimegy egy világbajnoki selejtezőre, Bajnokok Ligája-mérkőzésre vagy – kicsit a jövőbe tekintve – egy Európai Liga-találkozóra, akkor a külsőségekből is legyen nyilvánvaló számára, milyen sorozat mérkőzésére ült be a stadionba.
A védjegyekre tehát különösen odafigyel az UEFA…
Elbert Gábor nyoni útjainak ennél azért kézzelfoghatóbb haszna is is volt, ugyanis az UEFA vezetői olyan informatikai programot tettek elérhetővé az MLSZ számára, amellyel a jövőben pontosan kiszámolható, hogy egy-egy válogatott mérkőzésnek mekkora a marketingértéke.
„Ez a program rendkívül hasznos lehet, ha szerződést akarunk kötni egy céggel – mondta az MLSZ főtitkára. – A szoftver segítségével a válogatott mérkőzés előtt hozzávetőlegesen meghatározhatjuk, ennyit érhet az adott találkozó, erről egy többoldalas írásos anyagot össze tudunk állítani, így nem lesz más dolgunk, mint a tárgyalások megkezdése előtt letenni a cégek asztalára. Példával élve: ha augusztusban lesz, mondjuk, egy magyar–argentin meccs, akkor a televíziós társaságokkal való egyezkedés előtt már lesz egy üzleti mankó a kezünkben, hiszen pontosan tudjuk, mennyit is ér a találkozó.”
Az informatikai program rengeteg apró részlet alapján kalkulál: figyelembe veszi többek között az elmúlt évek nézőszámait, az aktuális világranglistán elfoglalt helyezést, az utóbbi világeseményeken való részvételt (ez jelentősen dobhatna egy-egy találkozó értékén), no és a szövetségi kapitány kilétét.
Ezzel kapcsolatban Elbert Gábor a következőket mondta: „Már érzékeljük Erwin Koeman személyének kedvező hatását. A holland szakember elismert név a szakmában, neki köszönhetően a magyar válogatott is előtérbe került. Apróság, de ha egy konferencián vesz részt, akkor őt nem a kelet-európai kapitányok közé, hanem a holland szakemberek közé ültetik.”
A marketingértéket meghatározó program ennél azonban sokkal nagyobb jelentőséget tulajdonít annak, hogy az adott országnak mekkora a piaca, azaz a vásárlóereje. Nem mindegy, hogy a televízió előtt ülve egy találkozóra hány ember kapcsol, ebből adódóan az sem mellékes, hogy melyik csatorna közvetíti a magyar válogatott mérkőzéseit. Németországban ugyanis hiába közvetítik fizetős csatornák a Nationalelf találkozóit, az emberek elérik a különböző programcsomagokat; Magyarországon viszont aligha az a legnagyobb problémája egy átlagos családnak, hogy egy-egy mérkőzés miatt másik, drágább előfizetést válasszon.
Elbert Gábor elárulta, ezen szempontok alapján a legjobb, ha itthon az m1, az RTL Klub vagy a TV2 közvetíti a magyar csapat mérkőzéseit, mivel ez a három adó fogható a legtöbb háztartásban.