Bár a múlt héten két napot is tönkretett a homokvihar, a Ferrari, a BMW és a Toyota összességében elégedett lehet a Bahreinben elvégzett munkájával. Ezen a héten ugyanis már zavartalanul dolgozhattak az istállók, amelyek – míg a többiek pihentek – napról napra egy-két versenytávot teljesítettek, és nagyjából megismerték autóikat. A Bridgestone gumijainak három keverékét is kipróbálhatták, és sokat haladtak a KERS-szel.
A záró napon Felipe Massa volt a leggyorsabb a Ferrarival, a brazil a hét második leggyorsabb pilótája lett Kimi Räikkönen mögött (a finn kedden ért el 1:32.102 perces időeredményt). A heti tesztelésen a finn a négyes, a dél-amerikai pedig a hármas rajtszámú autóval körözött, azaz az előzetes nevezési listával ellentétben Massáé volt az alacsonyabb sorszám. Erről hivatalosan még nem nyilatkozott a Ferrari.
A Ferrari egyszer megállt a pálya szélén, akárcsak a Toyota, amellyel Timo Glock körözött. Pascal Vasselon, a japán gyár csapatának technikai igazgatója a minap még azzal dicsekedett, hogy hibátlanul működik az új gép, de elkiabálta, csütörtökön 65 körével Glock töltötte a legkevesebb időt a pályán. Nick Heidfeld kétszer állt meg, ennek ellenére 122 kört teljesített, és alig maradt el a tavalyi vb-második Massától.
A Hondával kapcsolatos információ, hogy a japán gyár jelezte: hiába érdeklődik több befektetőjelölt a csapat iránt, nem biztos, hogy megmarad az istálló. Azaz továbbra is fennáll a lehetősége, hogy csupán 18 autó indul el az idei futamokon. Bernie Ecclestone-nak viszont nagyon tetszik a csapatért bejelentkező Virgin vállalatcsoport érdeklődése, szívesen látná Sir Richard Bransont a Formula–1-ben.
„Tárt karokkal várjuk Sir Richard Bransont – mondta az F1 gazdasági vezetője. – Csodálatos ember, illeszkedik a száguldó cirkuszba. Tavaly Monzában találkoztam vele, és nagyon jól megértettük egymást. Remek lenne, ha megvenné a csapatot, és biztosítaná annak töretlen fejlődését. Kiváló emberek dolgoznak Brackleyban, megérdemelnek egy esélyt.”
Március utolsó hétvégéjén Ausztráliában indul az idény, a melbourne-i szervezők bejelentették, hogy nemcsak a 29-i versenyt teszik délután öt órára, hanem a szombati időmérőt is – azaz mindkét napon magyar idő szerint nyolckor kezdődik a versengés a jó rajthelyekért, illetve a futamgyőzelemért.