Ahogy közeledik az idénynyitó Ausztrál Nagydíj, a csapatoknak fogy a felkészülésre fordítható idejük, ami nem jó hír a McLaren számára. Súlyos gondok vannak az autó hátsó légterelőjével: pilótái eddig egyáltalán nem értek el versenyképes köridőt a 2009-es szabályoknak megfelelő alkatrésszel, s végül szinte mindegyik teszten a tavalyi légterelőt szerelik fel az MP4-24 hátuljára.
Ezen a héten is csak akkor volt gyors az „ezüstnyíl”, ha a korábbi vezetőszárny került fel rá. Heikki Kovalainen kedden, Lewis Hamilton szerdán szerénykedett az időlista legalján mindaddig, míg az új légterelő volt a kocsin. Aztán, amikor átváltottak a szélesebb, nagyobb leszorítóerőt kifejtő tavalyi alkatrészre, a finn a negyedik helyre lépett, míg Hamilton csak a Force IndiaMercedest kormányzó Adrian Sutilt tudta megelőzni a délután szemerkélő esőben (a leggyorsabbak délelőtt érték el legjobb idejüket). Ám Melbourne-ben és a többi versenyen már nem lehet „csalni”, így könnyen a sűrű mezőny hátsó felébe kerülhetnek.
A McLaren-Mercedest január közepén mutatták be, és az, hogy másfél hónap alatt sem sikerült megoldani a problémát, talán arra utal, hogy nemcsak a légterelővel van baj, hanem súlyosabb a helyzet. A jövő héten Barcelonában az utolsó kollektív tesztet rendezik, ha ott sem lesznek versenyképes körei a McLarennek szabályos autóval, bizony vakarhatják a fejüket.
Ami a többieket illeti, Fernando Alonso zárta az élen az esőben befejeződött tesztelést. A Renault és a Force India számára véget ért a gyakorlás, a másik nyolc csapat csütörtökön zárja le e heti felkészülését.
Eredmények a 15. oldalon