Könnyen kezdődött, talán túl könnyen is. Talmácsi Gábor viszonylag hamar elérte az 1:43-as köridőt, amellyel délelőtt egy ideig a második leggyorsabb volt Marco Simoncelli mögött, ám délután már nem tudott olyan ütemben gyorsulni, ahogyan szeretett volna.
„Bármit állítottunk a motoron, nem léptünk előrébb – mondta Talma. – Nem jó a motor súlyelosztása, de egyelőre nem tudjuk, mit kellene megváltoztatni ahhoz, hogy jobban tudjak fordulni a kanyarokban. Az a baj, hogy bejáratuknál nem tudok optimális féktávot venni, emiatt nem sikerül úgy befordulni, ahogyan kellene, ahogyan szeretnék. Rossz a ritmusom, ez okozza a gondokat.”
A tesztnap végén természetesen csapatmegbeszélés következett: mit tegyenek, hogyan oldják meg a problémát? A motorba nem kerültek új alkatrészek a legutóbbi tréning óta (amelynek utolsó napján Talmácsi volt a leggyorsabb), úgyhogy biztosan a beállításokkal van baj. Ezt jelzi, hogy míg délelőtt Talma simán tartotta a lépést a kategória legjobbjaival, délutánra több mint másfél másodpercesre nőtt a különbség közte és az éllovas Simoncelli között. Talmának meg kellett elégednie az ötödik legjobb időeredménnyel.
„A legutóbbi teszten is ez történt – bizonyos szintig gyorsan eljutok, onnan azonban nehéz tovább haladni – magyarázta Talmácsi. – Pedig meg kell találnunk a módját, mert egyelőre túl nagy a különbség köztem és Simoncelli között. Nem lenne szabad, hogy ekkora legyen. Érzem, nem velem van a baj, csak az a gond, ha megpróbálnék gyorsabban menni, még jobban kisodródna a motor. A csapat egész este azon dolgozott, hogy hétfőre megoldást találjon.”
Ami Talmácsi műtött csuklóját illeti, úgy tűnik, jót tett neki, hogy a múlt hetet Olaszországban töltötte, és speciális kezelést kapott – mert bár egész nap motoron ült és terhelte, estére egyáltalán nem fájt a keze.