Nem jó, de nem is rossz

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2009.03.19. 23:56
Címkék
A sportszeretők többségének nem tetszik az új rendszer, amely szerint az a versenyző nyeri meg az egyéni világbajnokságot, aki a legtöbb győzelmet aratja. Ugyanakkor a szisztémának vannak jó oldalai.

Elsősorban szélsőséges esetek emlegetésével érvelnek azok, akik ellenzik az egyéni világbajnokság eldöntésének új módszerét, azaz hogy az a versenyző legyen a végső győztes, aki a 17 nagydíjból a legtöbbet megnyeri. Az egyik variáció szerint ha valaki a 17 futamos idény első kilenc versenyén győz, érdektelenné teheti a vb második felét, míg a másik úgy szól, hogy valaki négy sikerrel és 13 kieséssel világbajnok lesz azok előtt, akik ugyan csak háromszor nyernek, de kiegyensúlyozott teljesítményükkel rendre dobogós helyeken vagy azok közelében végeznek.

Ezek megvalósulásának nem nagy a valószínűsége, de több sportszeretőnek már a feltételezés is megkeserítette a szájízét.

Vannak persze olyan ellenérvek is, amelyek nem ennyire szélsőséges példákból indulnak ki. Mark Webber például a tavalyi idény kapcsán a szezont szinte hibátlanul végigversenyző Robert Kubica esetét hozta fel.

„Robert egyetlen első helyével a közelébe sem került volna a világbajnoki címnek, amiért nagy kár lenne, és senki sem akarhatja, hogy a legkiegyensúlyozottabb versenyzők legyenek a kárvallottak. Előfordulhat, hogy a vb-első háromszor annyit hibázik, mint azok, akik mögötte végeznek” – vélekedett Webber, aki ugyanakkor nem mondta ki, hogy rossz a szabály. Abban lát fantáziát, hogy felértékelődik a futamsiker, aminek eredményeképp versenyről versenyre parázs csatákat láthatunk majd.

Michael Schumacher is felemás érzelmekkel fogadta a szabálymódosítást.

„Az ötlet, hogy növeljük a győzelem fontosságát, jó – mondta a hétszeres világbajnok, aki ezzel át is tért a rendszer hátrányaira. – Nem látom értelmét viszont annak, hogy olyan pilóta legyen a világbajnok, aki kevesebb pontot szerez másoknál. Összességében nem lesz a Formula–1 hasznára az új rendszer, főleg így, hogy ilyen későn tájékoztatták róla a csapatokat.”

Fernando Alonso és Jarno Trulli elsősorban amiatt háborodott fel, hogy folyamatosan változnak a szabályok, a szurkolók alig tudják követni őket. A pontrendszernél is jobban szidták a 2010-ben választható költségplafon rendszerét, amelyet szerintük újra kellene gondolni, mert a Formula–1 végét jelentené.

A vb-cím eldöntésének módszerére visszatérve, zárásként álljanak itt Webber szavai, az ausztrál fogalmazta meg a lényeget a kérdésben, szavaival nehéz vitába szállni.

„Mindenki tudja, mi a szabály, milyen rendszerben versenyzünk, így ennek kell megfelelni. Aki a legtöbb futamot megnyeri, ugyanúgy megérdemli a világbajnoki címet, mint azok, akik a korábbi pontszámítások alapján elsők lettek.”

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik