Max Verstappen borította a papírformát Szuzukában, és az óriási meglepetésre megszerezett pole pozícióját a dobogó felső fokára váltotta a csendes futamot hozó Japán Nagydíjon. A versenypályán szinte lehetetlen volt előzni vasárnap, a sok egymásba fűződő kanyar egyébként is megnehezíti a versenyezők számára az előttük haladó követését, ráadásul a turbulens levegőben gyorsan túlmelegszenek a gumik. Emellett a hűvös időjárási körülmények és az az első szektor újraaszfaltozása sem segítette elő az izgalmakat, az abroncsok a vártnál is kevésbé koptak, ami egyszerű egy kiállásos stratégiát eredményezett.
Mindezek tükrében a Red Bullt két autóval támadó McLaren leginkább a bokszkiállások időzítésével, s az első etap hosszával játszhatott volna annak érdekében, hogy megálljt parancsoljon Verstappennek, ám ehelyett a biztonságra ment, miután a hátrébb álló Oscar Piastrit kihívta kerékcserére, Lando Norris a következőben a hollanddal együtt állt ki, amivel elvette minden esélyét arra, hogy taktikailag győzze le a „vörös bikákat". A wokingiak emellett azt sem használták ki, hogy ausztrál versenyzőjük gyorsabbnak tűnt a második etap során, Piastri rádión is jelezte, hogy jobb tempóra lenne képes, mint a csapattársa, ám a címvédő istálló nem alkalmazott helycserét.
Bár a McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella a leintés után védelmébe vette a taktikájukat, többek mellett a Red Bull-tanácsadó, Helmut Marko is kritizálta az óvatoskodásukat. „A stratégiájuk az ő dolguk – jelentette ki a De Telegraafnak adott nyilatkozatában. – Úgy tűnt, Oscar gyorsabb. Hogy megelőzhette volna Maxot? Az ezen a pályán már egy másik kérdés. Talán ez a McLaren-féle papaya-szabályok egy újabb verziója..."
„Nem fogadtam Max sikerére, túlságosan is féltem. Max 53 körön keresztül autózott a határon, 53 időmérős kört futott, méghozzá egyetlen hiba nélkül. Hihetetlen! – illette dicsérettel a versenyzőjét, majd elismerte, még mindig vannak hiányosságai a kocsinak, miközben csak akkor győzhetik le a McLarent, ha egységben marad a csapat. – Remek előrelépéseket tettünk a beállítások terén, rengeteget változtattunk. De tovább kell harcolnunk, és együtt kell dolgoznunk, hiszen csak így van esélyünk a McLaren ellen. Ha nem tudunk nyerni, maximalizálnunk kell a lehetőségeinket, ezt kell tennünk egész évben."
Verstappen az idei első sikerével egyetlen pontra közelítette meg a vb-éllovas Norrist, és már most elkezdte a pszichológiai hadviselést. A négyszeres bajnok kijelentette, a McLarenben ülve sokkal könnyebb dolga lenne, és nem látták volna, ha azt az autót vezeti... Az első három helyezettet mindössze két másodperc választotta el egymástól a leintésnél vasárnap.
39. JAPÁN NAGYDÍJ | |
ÁPRILIS 4., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:28.549 |
2. szabadedzés | 1. Piastri 1:28.114 |
ÁPRILIS 5., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Norris 1:27.965 |
Időmérő | 1. Verstappen 1:26.983 |
ÁPRILIS 6., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Piastri |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Bahreini Nagydíj, Szahír | április 13., 17.00 |
Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | április 20., 19.00 |
Miami Nagydíj, Miami | május 4., 22.00 |