A csapatok felszerelései meg érkeztek Melbourne-be, az idénynyitó Ausztrál Nagydíj helyszínére, de még mielőtt az istállók tagjai elkezdték volna kicsomagolni a pakkokat, Bernie Ecclestone különös tárgyalás részleteit hozta nyilvánosságra a Timesnak adott interjújában. A Formula–1 gazdasági vezetője állítólag addig nem fizet a csapatoknak, amíg alá nem írják a 2012 végéig érvényes Concorde-szerződést, az F1 működési alapdokumentumát, ezért egyes istállók a melbourne-i futam bojkottjával fenyegetőztek.
„Flavio Briatore kezdte el a fenyegetőzést, és Ron Dennisszel együtt folytatták – mondta Ecclestone, aki akkor felajánlotta, hogy lemondja az együttesek felszereléseit Ausztráliába szállító repülőgépeket, de mivel minden megérkezett, ebből semmi sem valósult meg. – Azt mondták, nem utaznak el Ausztráliába. Piszkos játékokat játszanak, de ha egyszer a homlokomnak szegezik a pisztolyt, legyen benne töltény, és húzzák meg a ravaszt, mert ha elhibázzák, nagy bajba kerülnek.”
Kemény szavak, amelyek bizonyítják, hogy egyre keményebbé válik a hatalmi harc a Formula–1-en belül, s hogy Ecclestone Max Mosleyhoz hasonlóan mindent megtesz azért, hogy ne kerüljön hatalom a csapatok kezébe. Ha az istállók és Ecclestone között valóban enynyire elmélyült az ellentét, előfordulhat, hogy a 2005-ös indianapolisi versenyhez hasonlóan nem lesz teljes a mezőny (igaz, akkor technikai okai is voltak a sok visszalépésnek). Így pedig sokadrangúvá válik a diffúzorokról szóló vita. Az Ausztrál Nagydíj rendezői tisztában vannak a botrány lehetőségével.
„Súlyosnak tetszik a helyzet, de remélhetőleg vasárnapra megoldódik – mondta Ron Walker, a verseny szervezőbizottságának elnöke. – A csapatoknak és az FIA-nak meg kell egyezniük, és ebben segíteni fog Bernie, aki mesterien kezeli az ilyen helyzeteket, évek óta ezzel foglalkozik.”
Garry Connelly, az FIA ausztrál képviselője szerint nem olyan nagy a veszély, a csapatok túl sokat kockáztatnának.
„Ez öngyilkosság lenne a részükről, megszegnék a szponzoraikkal kötött megállapodásokat. Ha bojkottálják a futamot, kiesik a televíziós közvetítés egy része, amit nehéz lenne megmagyarázniuk a támogatóiknak” – mondta Connelly az ausztrál Herald Sunnak, amely szerint a Ferrari is a Renault és a McLaren oldalán áll, nemcsak Ecclestone tartozása, a 2010-es idényre bevezetendő választható költségsapka miatt is.
Az FIA közben a pilótákkal folytatott vitájában engedett, Mosley ígéretet tett arra, hogy 2010-re csökkentik a versenyzői engedélyek árát. Kedden hivatalossá vált az is, hogy a tavalyi pontrendszer marad életben, és kiadták a végleges rajtlistát is. E szerint a Brawn és a Force India helyet cserél, azaz Adrian Sutil és Giancarlo Fisichella lesz a 18-as és a 19-es, míg az új szereplőként bejegyzett Brawnnál Jenson Button a húszas, Rubens Barrichello pedig a 21-es. Az eredeti számozáshoz képest módosul csapaton belül a Ferrari és a Toro Rosso pilótáinak rajtszáma, ami nem akkora meglepetés, hiszen már a teszteken is Felipe Massáé, illetve Sébastien Bourdais-é volt az alacsonyabb rajtszám.
Ausztráliában már zajlanak az előkészületek, nemcsak a pályán, hanem azon kívül is történnek események. Az egyiknek a főszereplője Baumgartner Zsolt volt, aki Christian Kliennel közösen Kinglake kisvárosban – amelyben nagy károkat okozott az elmúlt hetek tűzvésze – vett részt közönségtalálkozón.
„Christian Kliennel olyan faluban autóztunk, amely körül leégett az erdő, és a házak nagy része is megsemmisült – mondta Baumgartner Zsolt. – Néhány napja, amikor megnéztük a helyszínt, hogy egyáltalán lehet-e ott F1-essel autózni, borzalmas letargia fogadott minket, kedden azonban némi vidámságot csempésztünk a nagy szomorúságba. A helyi rendőrök mondták, hogy a katasztrófa óta először örültek valaminek a falubeliek. Klien a tavalyi BMW-t vezette, én a kétülésessel mentem, és vittem egy kisfiút, aki a testvéreit és az otthonát is elveszítette a tűzben – megható volt látni, hogy mégő is felszabadult valamelyest az autózás során, és nagyon örült, hogy a száguldás végén megkapta ajándékba a versenyoverallt, amelyet viselt. Sajnos mindössze két kört tudtunk megtenni a néhány száz méteres pályán, mert az alacsony sebesség miatt túlmelegedtek az autók. Csütörtöktől már nem lesz ilyen probléma, attól kezdve ugyanis már a versenypályán körözök a kétülésessel. Mindennap egyszer, vasárnap pedig kétszer is megnézheti a közönség az autót, a közvetlenül a verseny rajtja előtti utolsó menetre pedig licitálni lehet, és a bevételt a természeti katasztrófa károsultjainak megsegítésére ajánlják fel.”