Amikor Nick Fry, a Brawn-istálló ügyvezető igazgatója percekkel az Ausztrál Nagydíj rajtja előtt megpillantotta a rajtrácson sorakozó autók közötti tömegben Dannii Minogue ausztrál énekesnőt, magával rántotta feleségét, előkapta a zsebéből a fényképezőgépét, és megkérte a művésznőt, álljon össze velük egy közös képhez. Szétnézett, és a legközelebbi járókelő kezébe nyomta a masinát, megkérve, hogy kattintson – Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke pedig nem visszakozott, mosolyogva eleget tett a kérésnek.
Nem merjük feltételezni, hogy a Ferrari ebben az évben alárendelt szerepet fog játszani az új csodacsapat mellett, de az Ausztrál Nagydíj történéseit remekül jelképezte ez a történet: a Scuderia csak asszisztált a Brawn gálaelőadásához.
Miközben Jenson Button és Rubens Barrichello – szerencsés – kettős győzelmet aratott, Kimi Räikkönen a falnak ütközött autójával, amely ettől vezethetetlenné vált, míg Felipe Massa minden előzmény nélkül elveszítette kontrollját az F60-as felett, és feladta a futamot. Brawn–Ferrari 18–0. Hosszú az idény, de intő a jel a maranellóiak számára, akik nehéz feladat előtt állnak, ha be akarják hozni lemaradásukat egykori technikai igazgatójuk, Ross Brawn új istállójával szemben.
Fejleszteniük kell, emellett abban bízhatnak, hogy az április 14-i, párizsi fellebbviteli tárgyaláson igazat adnak a Ferrari, Renault, Red Bull hármasnak, és betiltják a Brawn (és a Williams, Toyota páros) diffúzorának használatát. Nehéz jósolni, de valószínű, hogy az első két futam eredményeit így is megtarthatja a Honda-utód, csak az eszköz további használatát tiltják meg. Vagy azt sem, és akkor lesz igazán nehéz helyzetben a többi istálló.
A „vörös riadót” fújó olasz sajtó által féltett Ferrarin belül máris több nézet létezik. Massa és Räikkönen ellentétesen látja a csapat felzárkózásának esélyeit, viszont mindketten bíznak benne, hogy Párizsban a Ferrari számára kedvező döntés születik.
„A melbourne-i eredmények általában nem mérvadóak, ez a pálya alapvetően eltér a többitől – mondta Räikkönen, akinek ellentmondanak a statisztikák, amelyek szerint az ezt megelőző 13 melbourne-i futamgyőztesből kilencen megnyerték az az évi világbajnokságot. – Nem először fordul elő, hogy gyengélkedünk itt, aztán a normális pályákra térve erőre kapunk, szerintem ezúttal is ez lesz a helyzet.”
„Ha egy autó három vagy négy tizeddel jobb a tiednél, meg lehet fogni, de az egy másodperces különbség túl sok – kontrázott Massa. – Nem tudom, hogy milyen esélyünk van rá, mindenesetre nagyon gyorsan kell cselekednünk.”
Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke szerint a Brawnnal mindenképpen számolni kell, mert nem korlátozták energiájukat az új autó megépítésére, hanem a fejlesztésekkel is haladnak. Ross Brawn két hete mondta, hogy már a Spanyol Nagydíjra való újításaikat készítik, azaz mostanában már a május végi monacói futam lehet napirenden…
Button eddigi egyetlen győzelmét a 2006-os Magyar Nagydíjon aratta, de nem csak az angol pilóta kapcsán emlegették az esős mogyoródi versenyt. A McLarennél a verseny előtt megünnepelték Pedro de la Rosa tesztpilótát, aki a tíz évvel ezelőtti Ausztrál Nagydíjon mutatkozott be Formula–1-es futamon az Arrows pilótájaként. Akkor hatodikként ért célba, legjobb eredményét pedig a Hungaroringen érte el, amikor Button mögött második lett a McLaren-Mercedesszel. Whitmarsh és Ron Dennis elnök ezért azt a kormánykereket ajándékozta a spanyolnak, amellyel 2006 augusztusában irányította autóját hazánkban.
A McLaren legalább ilyen nagyra tartja Hamilton mostani harmadik helyét, amelyet meg kell becsülnie. Whitmarsh elmondta, hogy ettől még Sepangban nagyon nehéz lesz a csapat feladata, hiszen a címvédő remek előzései és kiegyensúlyozott teljesítménye mellett a szerencse is óriási szerepet játszott a kitűnő eredmény elérésében. A többiek azonban nem fognak mindenhol betlizni.