Ahogy Ausztráliában a Brawn, Kínában pedig a Red Bull volt az utolérhetetlen csapat, Bahreinben eddig a Toyota tűnik verhetetlennek. Jarno Trulli és Timo Glock pénteken még amiatt panaszkodott, hogy a majdnem két hétig tartó februári teszt nem jelent előnyt az istálló számára, ám a duó szombaton elfoglalta az első rajtsort. Ráadásul nem is könnyű autókkal: Trulli TF109-esében megközelítőleg annyi üzemanyag van, mint a konstruktőr-vb élén álló Brawn autóiban. Az időmérőkön a mezőny legjobbjai közé tartozó Trullinak ennyi bőven elég volt ahhoz, hogy megszerezze a rajtelsőséget, az olasz önmagához képest nehézkesen vezetve is magabiztosan megverte csapattársát, akinek ráadásul könnyebb volt az autója.
Az esztendő mindhárom versenyét az első rajtkockából induló pilóta nyerte meg, a pályafutása egyetlen futamgyőzelmét szintén a pole pozícióból arató (eddigi három rajtelsőségéből a legelsőt váltotta tíz pontra, még 2004-ben Monacóban a Renault-val) Trulli nem szeretné megtörni a sorozatot. Ám nagyon nehéz versenye lesz, diadalmas terveit elsősorban két tényező veszélyeztetheti: a fék és Sebastian Vettel.
A bahreini pályára jellemző, hogy a sok egyenest hajtűkanyar követi, ami rendkívüli igénybevételt jelent a fékek számára. Túlmelegednek, amin a mintegy negyvenfokos hőség sem segít… A Toyota két pilótája egyaránt érezte ezt szombaton, és a nagy sebesség ellenére aggodalmasan nyilatkoztak az időmérő után – a fékeket ugyanis a kelleténél jobban megviselte a pálya és a forróság. A futamon 57 kört kellene kibírniuk az autóknak, és a riválisok sebességét látva nem lehet azt mondani, hogy Trulliéknak lesz lehetőségük a lazításra.
Főleg Vetteltől kell tartaniuk, a Red Bull németje ugyanis úgy indul a harmadik rajtkockából, hogy a verseny első fázisában várhatóan négy körrel tovább marad a pályán, mint Trulli. (Glock a mezőny legkönnyebb autójával rajtol, a német még Trullinál is korábban áll majd ki a boxba – az üzemanyag mennyiségéből kiindulva két körrel hamarabb jön, mint a rajtelső.) A kínai győztes pedig villámgyors, az időmérő első hét helyezettjét figyelembe véve a legnehezebb autóval rajtol. (Csapattársa, Mark Webber az időmérő első szakaszában kiesett, miután forgalomba keveredett: a legfontosabb körében a lassító Fernando Alonsót kikerülő Adrian Sutil az útjába vágott.)
A Brawn pilótáit sem szabad leírni, Jenson Button és Rubens Barrichello elsősorban egy körön gyengélkedik, versenytávon még mindig roppant versenyképes.
Az indulásnál számolni kell Lewis Hamiltonnal is, a címvédő ugyanis KERS-szel az autójában kvalifikálta magát az ötödik helyre (autója ugyanolyan nehéz, mint Buttoné, ami nagy szó). A rajt után nagy hasznát veheti a plusz 80 lóerőnek, a célegyenesben, majd az első kanyarkombinációt követő egyenesben is támadást indíthat az előtte rajtolók ellen.
Az energia-visszanyerő rendszer egyébként eddig jól vizsgázott Szahírban: a nyolc, KERS-t használó pilóta az ötödik és a 15. hely között zárta az edzést. A rendszer előnyét mutatja, hogy a pénteken még KERS nélkül köröző Kimi Räikkönen szombatra betetette az autójába az eszközt, és az időmérő után dicsérte.
Ehhez képest Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke furcsa nyilatkozatot tett a La Gazzetta dello Sportnak, az olasz szerint a FOTA (a csapatok szervezete) arra törekszik, hogy 2010-re betiltassa az eszközt. Bár Briatore úgy tett, mint aki a többi istálló nevében is beszél, a KERS bevezetése mellett mindig is kiálló BMW minden bizonnyal ellenzi az ötletet, amelyről végül a Nemzetközi Automobil-szövetség dönt majd. Mivel Max Mosley FIA-elnök szerint a KERS a jövő egyik fontos meghajtója, nem sok az esély arra, hogy Briatore terve megvalósuljon.