Talmácsi Gábor tudja, mit lehet tenni annak érdekében, hogy még gyorsabb legyen – pedig a tervet már így is teljesítette, ötödik lett a Spanyol Nagydíj első szabadedzésén. Hogy miért gondolja mégis úgy, gyorsulnia kellene? Azért, mert a különbség közte és az éllovas Alvaro Bautista között nyolc tizedmásodperc.
„Kezdetnek nem volt rossz, de az első gátló túl puha, a hátsó meg túl kemény volt, emiatt a hátsó gumik nemigen tapadtak, csúszkált a motor. A pálya első és negyedik szektorában így is gyors voltam, de a másik kettőben még javítanom kell a kigyorsításokon. Tudjuk, ez hogyan sikerülhet, s miként találhatjuk meg azt a beállítást, amellyel nemcsak egy-egy gyors köröm lesz, hanem folyamatossá válnak a jó időeredmények” – mondta Talmácsi, akinek továbbra is egy motor áll a boxában, noha eredetileg úgy volt, hogy erre a hétvégére megérkezik a második számú Aprilia RSA.
A pilóta ebben a témában egyelőre nem tudott bővebb tájékoztatást adni – de végül is ez nem az ő dolga –, Jorge „Aspar” Martínezt viszont lapzártánkig nem sikerült utolérnünk, mivel a csapatfőnöknek délután megbeszélései voltak.
Tóth Imre megkapta az új motort, s elárulta: ég és föld a különbség a régi és a mostani között – bár a jót könnyű megszokni. Apróbb technikai gondok hátráltatták az edzésen, amelyen a 20. helyen végzett.
„A terveink közt nem az szerepelt, hogy ennyire keveset fogok menni, de a váltóelektronika kétszer is tönkrement, aztán meg szintén elektronikai okok miatt a motorom fordulatszáma sem volt megfelelő. Ez valamivel bonyolultabb gép, mint az előző, a szerelőknek is meg kellett ismerniük – ez a nap elment erre. Azt azonban érzem, hogy nagyon erős, szombat délelőtt még állítgatjuk, az időmérésre azonban már tökéletesnek kell lennie” – mondta Tóth, aki Talmácsihoz hasonlóan tisztában van vele, hogy a jó rajtpozíció különösen fontos Jerezben.