Jenson Button szerényen elismerte, hogy nagyobb szerepet játszott a szerencse az első rajthely megszerzésében, mint a tudatos tervezés, pedig ha szombaton valakinek nem volt oka a szerénységre, az a Brawn vb-éllovasa volt. Az angol pilóta borotvaélen táncolt, éppenhogy az időhatár lejárta előtt vágott neki annak a mért körnek, amelynek köszönhetően a nyolcadik helyről az elsőre ugrott előre.
Az idén harmadszor, összességében hatodszor indulhat az első rajtkockából, és mivel Barcelonában legutóbb 2000-ben fordult elő, hogy az első helyről rajtoló versenyző nem tudta tíz pontra váltani remek pozícióját, bizakodva várhatja a vasárnapi viadalt. Ugyanakkor mindenképpen Sebastian Vettel előtt kell maradnia a rajtnál, a második helyről startoló német Red Bull-Renault-jában ugyanis két körrel többre elegendő üzemanyag van.
A verseny kulcsfigurája Felipe Massa lehet, a jelentősen feljavuló Ferrarit a negyedik rajthelyre behozó brazil a KERS plusz nyolcvan lóerőjének köszönhetően a hosszú célegyenes végére akár a két Brawn-Mercedes és Vettel elé is kerülhet. Ezzel, valamint ha megtartja pozícióját, beleszólhat a győzelemért folyó küzdelembe, és dobogóra is állhat – főleg hogy autóját jobban megtankolták, mint az előle, illetve közvetlenül mögüle rajtolókét. A Ferrarinál egyértelmű a fejlődés, éppen ezért többszörösen bosszantó számukra, hogy a nap vesztese Kimi Räikkönen lett.
A finn pilóta ugyanannak a hibának az áldozata, amelynek Massa volt Malajziában: az első szakaszban egyszer ment ki a lágyabb gumikon, és időeredményét elég jónak találta ahhoz, hogy a következő fordulóba jusson. Csakhogy a hajrára a nagy forgalomban annyit javult az aszfalt állapota, hogy még azok is megelőzték, akik egyébként lassúbbak szoktak lenni nála, Nelsinho Piquet például idei legjobb edzéseredményét érte el.
A tavalyi Spanyol Nagydíjat a pole pozícióból indulva megnyerő Räikkönen nagyon hátulról rajtol, s bosszúságát fokozza, hogy a Ferrari most valóban versenyképes. Massa és a finn a szombat délelőtti szabadedzésen nagyon gyors volt, és a brazil negyedik rajthelyéhez közel lehetett volna a Jégember is: a pontszerzés biztosnak tűnt, ehhez képest hátulról kell kapaszkodnia. A Ferrariról egyébként Bernie Ecclestone újfent elmondta, hogy képtelen elképzelni nélküle az F1-et, mint mondta, egyik sem tud a másik nélkül létezni, ezért mindent megtesz azért, hogy kibékítse a szóváltásba keveredő Max Mosley FIA-elnököt Luca di Montezemolo Ferrari-elnökkel.
Közben a Toyota határozott lépésre szánta el magát: a kölni központú csapat jelezte, ha az FIA nem változtat az opciós költségsapkára vonatkozó tervezetén, nem adja le nevezését a következő idényre, azaz kivonul az F1-ből. Kérdés, mennyire lesz hatásos a fenyegetése, hiszen a jövő évben 13 csapat indulhat, s legalább négy új istálló jelezte indulási szándékát (bár Ecclestone többről beszélt). Azaz a Toyota elvesztése megközelítőleg sem lenne akkora érvágás, mint a Ferrari távozása.
A szombati krónikához tartozik, hogy az FIA pontosította a 2010-es sportszabályzatot, jelen állás szerint jövőre is az összpontszám dönt a világbajnoki címről, nem pedig a futamgyőzelmek száma. Ez azonban még bizonyára nem végleges döntés.
39. SPANYOL NAGYDÍJ39. SPANYOL NAGYDÍJ 66 kör, 307.104 km66 kör, 307.104 km 14.00, tv: RTL Klub14.00, tv: RTL Klub