Fotó: Action Images (archív)
Piero Ferrari (balra) visszatérne a gyökerekhez
Fotó: Action Images (archív)
Piero Ferrari (balra) visszatérne a gyökerekhez
Akkor az Indianapolis 500-as versenyen akart inkább indulni a csapat, és nem viccelt a kivonulással. „Apám komolyan gondolta, ahogy nekünk is komolyak a szándékaink” – fogalmazott Piero Ferrari.
ÍRÁSAINK A KÖLTSÉGVETÉSI LIMITRŐL
A 63 éves olasz a Guardian című angol lapnak adott interjújában a kezdetekről beszélt, és nyilatkozata alapján nem elképzelhetetlen, hogy a Ferrari visszatér azokhoz a versenyekhez, ahol 60-70 évvel ezelőtt első sikereit aratta.
„Ha megnézzük a Ferrari gyökereit, láthatjuk, hogy honnan jutottunk el a mostani sikerekhez: a különböző GT-versenyeken és a Le Mans-i 24 órás viadalokon elért győzelmektől indultunk. Azokkal a viadalokkal építettük fel a Ferrari mai imázsát” – mondta Ferrari.
„Nem felejthetjük el a kezdeteket és apám szenvedélyét, ami a mai napig jelen van a gyárnál. Ugyanakkor fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy úgy szeretnénk versenyezni, hogy mindenki egyenlő feltételekkel, azonos kiindulópontról vág neki az elején.
Enzo Ferrari fia 10 százalékot birtokol a Ferrariból, így ő is jelen volt a keddi elnökségi ülésen, ahol a cég úgy döntött, befejezi 60 éve tartó részvételét a Formula–1-ben, ha valóban bevezetik a jövő évre tervezett költségvetési sapkát.
„Az első problémánk a limittel, hogy nem hisszük, hogy valódi megoldást jelenthet a költségek csökkentésére. A második, hogy nem jó, ha aki elfogadja a limitet, az technikai szabadságot élvez a vetélytársakkal szemben” – mondta Ferrari.
„Ha egy verseny rajtrácsán állunk, akkor mindenkinek azonos feltételekkel kell kezdenie, azonos technikai szabályok szerint” – közölte Ferrari, aki egy labdarúgásból vett hasonlattal próbálta érzékeltetni, mi is a fenntartása a jövő évre tervezett szabályokkal.
„Vegyük például a focit. Olaszországban ott az Inter például, amely sorra nyeri a meccseket, és sok pénze van a legjobb játékosokra. Ellenpontként vehetjük a Cataniát, amelynek nincs sok pénze. Most akkor mondjuk a Cataniának, hogy játszhatsz 12 játékossal, az Internek, hogy csak kilenccel? Nem lenne fair...” – írta le plasztikusan a cég problémáját az üzletember.
Max Mosley ugyanakkor hangoztatta, hogy a költségvetési sapka bevezetése létfontosságú a Formula–1 túléléséhez, a költségek csökkentéséhez. Az FIA elnöke úgy véli, hogy a győztes autó fenntartása drága, és a költségek elriasztják az új jelentkezőket a sorozattól.
Ferrari szerint az Egyesült Államokban a Nascar-szériában megoldották a költségek alacsony szinten tartását. „Csökkentették a szerelők számát, olcsóbb anyagokból készítik az autót. Mi is erre készülünk, éppen olcsóbb motort építünk, jövőre a sebességváltónk is olcsóbb lesz” – fogalmazott Piero Ferrari.
A csapatok képviselői pénteken találkoznak Max Mosley-val, és megbeszélést tartanak a jövő évi szabályokról – sok minden eldőlhet tehát holnap.