A futam felénél már annyira esett, hogy a versenyzők alig láttak, ám a harci kedvüket ez nem befolyásolta. Az élen motorozó Marco Simoncelli és Alvaro Bautista ütközött (előbbit ötezer dollárra büntették meg felelőtlen motorozásért), ezáltal Mattia Pasini esélyessé lépett elő – s vele együtt a magyar Team Tóthnak is lehetősége nyílt rá, hogy hét év és annyi küzdelem után végre győzelmet ünnepeljen.
Pasini eszeveszetten száguldott, Simoncelli meg hasonló lelkesedéssel üldözte, s az utolsó körben utol is érte. Az élen haladó olasznak az utolsó erőtartalékait is mozgósítania kellett, hogy leheletnyi előnyhöz jusson a célegyenesre ráforduló kanyarban. Éppen csak annyihoz, hogy a világbajnoki címvédő ne juthasson előnyhöz az ő szélárnyékából kibújva. Pasini a levegőbe csapott – ugyanabban a pillanatban pedig a Tóth-csapat boxában is örömünnep kezdődött. Nem volt hiába a küzdelem, a folyamatos harc a támogatókért, megérte úttörőnek (első magyar csapatnak) lenni a gyorsaságimotoros-világbajnokságon.
A Team Tóth 2003-ban mutatkozott be a sorozatban, a nyolcadliteres géposztályban, de az utóbbi négy évben már a 250 köbcentis kategóriában indulnak versenyzői. Az idény nyögvenyelősen indult, a válság miatt nehezen állt össze a büdzsé, de idősb Tóth Imre nem hagyta magát: csak azért is elindította csapatát a világbajnokságon. Most úgy érzi, megérte.
„Sohasem voltak még ennyien a boxunkban és előtte, alig láttam az emberektől: mindenki jött gratulálni – mondta a csapatfőnök, Tóth Imre. – Jó érzés volt, csakúgy, mint a dobogón állni és átvenni a csapatnak járó díjat, no meg az, hogy este az étteremben mindenki minket ünnepelt. Pasininek nagy szurkolótábora van Olaszországban, úgyhogy mindenfelől jöttek a drukkerek, akik fantasztikus hangulatot teremtettek. Mattia pedig azt ígérte, nem ez volt az utolsó alkalom. Nehezen indult az évünk, de úgy döntöttem, mindenképp nekivágunk, és nem sokáig kellett várni, hogy azt mondhassuk, megérte…”
Tóth Imre ráadásul duplán örülhetett, hiszen fia, Tóth Imre is pontot szerzett a viadalon. Voltak ugyan gondjai a motorral (a váltó kettes és hármas fokozat között néha kihagyott), de a futóműve máris jobb, mint korábban, és az újabb egy pont jelzésértékű.
Ami a másik magyart, a vb-n most bemutatkozó Németh Balázst illeti, ő az előkelő 16. pozícióban fejezte be a versenyt. Pedig nem volt könnyű dolga, hiszen nem elég, hogy a pálya és a motor is ismeretlen volt számára, még az eső is esett…
„A verseny végére sikerült összebarátkoznom a motorral – az utolsó három körben kettőt is előztem –, ami jó hír, mivel pénteken még teljesen idegen volt számomra” – mondta Németh.
A 125 köbcentis géposztályban Bradley Smith diadalmaskodott, és pályafutása során először vezeti a világbajnoki pontversenyt; a MotoGP-ben pedig Casey Stoner idei második sikerét aratta, és ő is az élre állt.