Valahogy benne volt a levegőben…
Pedig a Török Nagydíjon is úgy tűnt, Brawn GP-é lesz az első sor, mivel másodpercekkel a kvalifikáció vége előtt Jenson Button szokás szerint átvette az első helyet, Rubens Barrichello pedig harmadik nekifutásra kipréselt egy jó kört az első helyezettek közül a finisre egyedül általa választott keményebb gumiból. Csakhogy ezzel nem volt vége az időmérőnek, Sebastian Vettel még csak közeledett, és mivel az első két szakaszban is ő volt a leggyorsabb, nem érdemtelenül szerezte meg a pole-t a végén. Kína után tehát ismét ő indulhat az élről, ami Isztambulban különösen jó előjel: az összes Török GP-t a pole-ból induló nyerte meg eddig.
„Mindkét pilótánk kiváló köröket produkált, elérve a célidőket. Sebastian ráadásul feltámadt az elvesztegetett péntek után. A Brawnok megint erősnek tűnnek, akárcsak a Ferrari és a To-yota: jó verseny lesz” – összegzett Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, mielőtt a versenyzőktől a mérnökökig ívelő remek csapatmunkának tulajdonította volna a jó eredményeket. Ugyanezt elmondta Ross Brawn is, csak sajátjaira gondolva. „Nagyszerűen teljesítettünk a szokatlanul nehéz péntek után. Jenson és Rubens más-más gumikeveréket részesített előnyben, ezért két különböző stratégiával futottunk neki a Q3-nak, ami mindkettejüknek kifizetődött. Tudjuk, hogy az autó jól viselkedik megtankolva, ez önbizalmat ad a versenyre” – mondta, sejtetve, hogy Button kocsijában megint több üzemanyag van, mint Vettelében. Igaza is lett, a vb-éllovas, akinek nem sikerült egyhuzamban harmadik pole-ját megszereznie, hat kilogrammal nehezebb autóval indul – Vettelénél egyedül Fernando Alonso autója könnyebb az első tízből –, tehát az átlagos fogyasztás alapján több mint két körrel később kell kijönnie először. Dolgát nehezíti azonban, hogy a „páros” oldalról indul, amely nagyon poros, mivel a ringen gyakorlatilag az F1 az egyetlen verseny.
Az elmúlt három évben Felipe Massa rajt-cél győzelmeket aratott, de most a pole közelébe sem került, Kimi Räikkönen nemkülönben: a két Ferrari a hatodik-hetedik helyen ért be, ahonnan szinte reménytelen a futamgyőzelem, de még a dobogó is. Mögöttük Fernando Alonso, Nico Rosberg és Robert Kubica sorakozik, ők gyakorlatilag már azzal teljesítették feladatukat, hogy becsúsztak a harmadik szakaszba, ennél többre nem vágyhattak.
Lewis Hamilton pedig még ennyire sem. A címvédő egymás után másodszor volt képtelen továbbjutni az első szakaszból, pedig amíg két hete a Mirabeau-kanyarnál a gumifalban végezte, most semmi rendkívüli sem történt. Csak éppen összevissza csúszkált alatta a McLaren-Mercedes, hiába küzdött vele a legendás 8-as kanyarban is, amelyen a többiek átutaztak, esélye sem volt a legjobb tizenötbe kerülésre, szűk fél órával az időmérő kezdete után már a paddockban szomorkodott. Csapattársa, a második szabadedzésen győző Heikki Kovalainen gyorsan követte: ő úgy indította a szombatot, hogy örülni fog, ha az első tízbe bejut: végül a 14. lett, de legalább megelőzte a világbajnokot.
Végül az FIA-FOTA vita legújabb fejleménye: a csapatok szövetsége tanulmányt készíttet, amelyben azt vizsgáltatja, hogyan fogadnák, ha tagjai kiválnának a Formula–1-ből, és új sorozatot indítanának. „Támogatókkal és tévétársaságokkal is folytatunk előzetes megbeszéléseket” – mondta John Howett, a FOTA alelnöke, aki nem tagadta, hogy a BMW, a Ferrari, a McLaren, a Renault és a Toyota külön véd- és dacszövetséget kötött, de ragaszkodott ahhoz, hogy az FIA és a FOTA is folytassa a tárgyalásokat az F1 jövőjéről.