Folytatódik az FIA–FOTA csata.
Max Mosley, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke levelet küldött a csapatok szövetségének (FOTA), amelyben azt írja, ha a Williams és a Force India után a BMW, a Brawn, a Ferrari, a McLaren, a Red Bull, a Toyota, a Renault és a Toro Rosso is feltétel nélkülire változtatja a 2010-re leadott nevezését, akkor egyhangú szavazással lehet módosítani azokon a szabályokon, amelyek eltörlése alapesetben a teamek részéről a nevezéshez szabott feltétel. Máskülönben a Nemzetközi Sportkódex alapján az FIA már nem törölheti el a jövőre meghirdetett szabályváltoztatásokat, mert túl van azon a határidőn, amikor ezt saját hatáskörben megtehetné.
„A döntés természetesen a tiétek, de a legegyszerűbb módja annak, hogy mindenki ugyanazon szabályok szerint versenyezzen az, hogy mindenki nevezzen a meghirdetett költségkímélő szabályok elfogadásával, aztán az összes nevező együttműködve megegyezhet a módosításokban, amelyek mindenki számára elfogadhatók” – áll Mosley levelében.
Az ajánlat ott sántít, hogy tucatnyi újonc abban a tudatban nevezett 2010-re, hogy a 40 millió fontos költségplafon érvényben lesz. Ezért egyáltalán nem garantálható, hogy beleegyeznének a számukra versenyhátránnyal járó verzióba, amelyet a régiek kérnek, nevezetesen hogy legalább fokozatosan vezessék be a költségcsökkentő szabályokat, azaz jövőre még sokkal többet költhessenek 40 milliónál. Márpedig ez esetben a jelenlegi csapatok olyan Formula–1-be neveznének, amely általuk elutasított szabályok szerint működik.
A FOTA azt is kéri, hogy új Concorde-szerződés szülessen, amire az FIA hajlik is, de csak június 12. után, amikor elvileg kihirdeti, mely istállók nevezését fogadta el 2010-re.
Az FIA egyébiránt a keddet jelölte meg kívánatos válaszhatáridőnek, de a csapatok lapzártánkig nem reagáltak.
Mindeközben a nyolc renitens csapat állítólag már a Moto GP kereskedelmi jogait birtokló Dorna Sport vezérigazgatójával tárgyal. A spanyol Diário AS szerint Carmelo Ezpeleta vezetné az új sorozatot. A Dorna referenciája a FOTA számára, hogy a Nemzetközi Motorsportszövetségtől a gyártók szövetségéhez helyezte át a szabályalkotás lehetőségét.