Balesetek, meglepetés

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2009.06.15. 02:26
Címkék
Balesetekkel tűzdelt versenyt vívott a Renault-világsorozat mezőnye vasárnap a Hungaroringen, ahol úgy tűnt, a Formula Renault-euroszériában vannak az igazi ígéretek. Albert Costa nevét mindenképpen érdemes megjegyezni.

Vasárnap a nagyobb meleg ellenére legalább négyszer annyi (azaz legalább százezer) ember látogatott ki a Hungaroringre, a Renault-világsorozat negyedik állomására, mint szombaton. A versenyekre ezúttal sem lehetett panasz, az esemény királykategóriájának számító 3.5 literes Renault-sorozatban például kétszer is a pályára kellett küldeni a biztonsági autót.

A rajt után az első körben máris tömegkarambol történt, Adrian Zaugg ugyanis megpördült a tízes kanyarban, ahol Greg Mansell belerohant az autójába, majd még hárman ütköztek a brit pilótával. A látványos balesetet hosszas takarítás követte, majd amikor újraindulhatott volna a mezőny, a pontversenyt és a viadalt is vezető Marcos Martínez autója megadta magát. A következő biztonsági időszakot James Walker idézte elő, a brit a célegyenes bejáratánál csapódott a gumifalnak.

A sok biztonsági időszaknak az lett a vége, hogy a kötelező boxkiállását az első körökben elvégző Pasquale Di Sabatino a 15. helyről rajtolva megnyerte a versenyt – az olasz a szombati győztes Fairuz Fauzyhoz hasonlóan az első sikerét aratta a kategóriában.

A Renault Mégane-ok Európa-kupájában ismételt Dimitri Enjalbert: a franciának, akárcsak szombaton, vasárnap is Mike Verschuurral kellett megküzdenie a győzelemért, és jobb boxtaktikájának köszönhetően újra megverte holland vetélytársát. Giorgio Pantano a szombati hetedik helyezése után vasárnap az ötödik rajtkockából indulva átmenetileg vezetett is, de végül a negyedik helyen ért célba.

A GP2 tavalyi bajnoka, aki a sorozat történetében elsőként nem kapott Formula–1-es szerződést a trófea megnyerése után, nem is bánkódott amiatt, hogy lemaradt az eredményhirdetésről, ugyanis rájött, hogy egy gyors zuhanyt követően elér egy korábbi repülőgépet. Csakhogy a Hungaroringen a parkolók és a paddock között közlekedő minibuszok sofőrjei az F1-es istállókhoz hasonlóan semmibe vették az olaszt, aki mérgében azt sem tudta, hogy a táskájába vagy a menedzserébe rúgjon bele…

Sokkal üdébb színfolt volt a Formula Renault-euroszéria pontversenyének spanyol éllovasa, Albert Costa, aki a vasárnapi futamot a harmadik helyen zárta. A külsejében némiképp Fernando Alonsóra hasonlító 19 éves fiatalember rendkívüli közvetlenségével elvarázsolta a sajtóközpontot, a kötelező sajtótájékoztató után végigjárta az ott dolgozókat, a fotósok fényképeibe belenézett, akinél pedig az internet volt bekapcsolva, annál gyorsan végigfutotta az eredménylistát. Egyébként is feltűnő volt ezen a hétvégén, hogy a kétliteres Renault-kat felvonultató sorozat legjobbjai érettebben viselkedtek, mint az esemény királykategóriájának számító 3.5 literes mezőny dobogósai.

A nyilatkozataik legalábbis arra utaltak, hogy tudatos nevelés zajlik ennél a generációnál, és a jövő valódi reménységeit itt kell keresni.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik