A hétvégén Silverstone ad otthont az F1-es vb idei nyolcadik nagydíjának, amelynek nagy kérdése, hogy képes lesz-e bárki is megállítani Jenson Buttont. Az eddigi hét versenyből hatot megnyerő Brawn-pilóta számára hazai pályán különösen fontos a győzelem, és az autója miatt bizonyára nem kell aggódnia, a Brawn-Mercedesnek mindenféle pályatípus fekszik.
A fehér négykerekű akkor emelkedik ki igazán a mezőnyből, ha az ideális ívre felrakódik a gumi, és megnövekszik a tapadás. Silverstone-ban gyakran versenyeznek, nem piszkos az aszfalt, ezért gyorsan ideális állapotba kerül az edzéseken. Azaz a riválisok retteghetnek, mert Button valószínűleg nem csupán a versenyen, hanem már az időmérő edzésen is csúcsformában lesz.
„Mindig elmosolyodom, ha arra gondolok, hogy a pontverseny éllovasaként, győzelmi eséllyel érkezem Silverstone-ba – mondta Button. – Sokszor versenyeztem már itt, és pályafutásom nehéz időszakaiban is rengeteg támogatást kaptam. Most legalább viszonozhatom szurkolóimnak az eddigieket, és remek eredménnyel örvendeztethetem meg őket. Szuzuka és Spa-Francorchamps mellett Silverstone a kedvenc pályám, a kanyarok kialakítása miatt itt valóban élmény a száguldás. Sajnálom, hogy ez lesz az utolsó siverstone-i verseny, de ígérem, emlékezetessé tesszük.”
A Brawn-Mercedes rendkívüli teljesítménye miatt Rubens Barrichellót kell kiemelni mint Button legveszélyesebb ellenfelét. A Red Bull-Renault-nak ugyan fekszenek a Silverstone-t jellemző gyors kanyarok, de az aszfalt nagyon hepehupás, ez pedig hátrányt jelent Sebastian Vettel és Mark Webber számára. Barrichello viszont ugyanazt a technikát kapja, mint Button. A pályát ő is ismeri, miután fiatalon átköltözött Brazíliából Európába, fél kamaszkorát Silverstone-ban töltötte, és 2003-ban nyert is itt Formula–1-es versenyt. Furcsa, de a brazilnak a Brit Nagydíjon adódik a legnagyobb esélye arra, hogy legyőzze Buttont – azaz ha itt sem sikerül, nem sokban reménykedhet az idény hátralévő részében.
„Ez a kedvenc pályám, az egyik utolsó, amelyen szabadon suhanhat az autó, és nincsenek beépítve lassítók vagy hajtűkanyarok, hogy megtörjék a ritmust – mondta Barrichello. – Régóta vártam rá, hogy ismét olyan autóval versenyezhessek itt, amellyel nyerhetek is, már bizonyítottam, hogy képes vagyok rá. Tudom, hogy le lehet győzni Jensont, és úgy érzem, nem is kell jobb helyszín hozzá, mint Silverstone-t.”
Nem is tehet mást Barrichello, mint hogy remél, csakhogy az idei évadban már láthattuk, hogy Button legyőzéséhez valóban hibátlan teljesítmény szükséges, hiszen az angol rendkívül magabiztos, és egyedien kifinomult vezetési technikájának köszönhetően nem hibázik, főleg egy ilyen jó autó volánjánál. Azaz Button a legesélyesebb arra, hogy megnyerje az F1 legelső futamának, a Ferrari legelső győzelmének és még számos történelmi jelentőségű eseménynek otthont adó versenypálya utolsó nagydíját. Egy ideig biztosan nem tér vissza Silverstone-ba az F1, a következő 17 évben ugyanis Donington Park rendezi meg a Brit Nagydíjat.
Ki kell térnünk az FIA–FOTA viszályra is, a csapatoknak pénteken kell visszajelezniük a szövetségnek, hogy elfogadják-e Max Mosley utolsó, módosított tervezetét. Ha igen, végérvényesen neveznek a 2010-es világbajnokságra. Bernie Ecclestone szerint a péntek a FOTA-n belüli szakadás nagy napja lesz, az F1 gazdasági vezetője szerint a Renault és a Toyota hoppon marad, mert a többi istálló elfogadja Mosley ultimátumát.
Bár a pilótapiac a sportág jövőjének bizonytalansága miatt az idén rendkívül csendes, elkezdődött a találgatás. A szóbeszéd szerint Nico Rosberg és Robert Kubica iránt nagy a kereslet, a németet a McLaren és a BMW is vinné Heikki Kovalainen, illetve Nick Heidfeld helyére. Heidfeld azonban maradhat a bajoroknál, ha Kubica nem hosszabbítja meg idény végén lejáró szerződését, hanem igent mond a Toyotának. A japánok Jarno Trullinak köszönnék meg a munkát, az olasz vagy valamelyik új csapatnál köthet ki, vagy hármas csere keretén belül a BMW-hez Kubica utódjaként szerződő Rosberg helyére kerülhet a Williamshez.