„Egyelőre az erdőben vagyunk” – foglalta össze Talmácsi Gábor a holland viadal első napjának történéseit, ami motoros nyelven azt jelenti: egyelőre nemigen találják a megfelelő beállítást a Hondához. Ezt az edzés is tükrözte: a királykategóriában második viadalát töltő magyar versenyző a tréning elején gyors volt (már a hatodik körében megfutotta legjobb idejét), utána viszont nem tudott javítani.
„Az edzés elején minden simán ment, utána azonban megállt a tudomány, nem tudtunk tovább gyorsulni. Viszonylag sok időt töltöttem a boxban, mert két kanyar között mintha megvadult volna a motor, sokszor alig tudtam az egyikből a másikba irányítani, annyira rángatózott – elevenítte föl élményeit Talmácsi, aki a fentieknek köszönhetően új izmokat „fedezett fel” a felső karjában. – A csapat elemzi a számítógépes adatokat, megpróbálja kideríteni, miből adódott a probléma. Nem aggódom, mert a főmérnököm és a telemetristám profi, csak éppen most jöttek a szuperbike-ból, nekik is át kell állniuk.”
Ami a tartalék motort illeti, még várni kell rá néhány futamot, egyelőre Talmácsinak és csapattársának, Takahasi Jukinak is csak egy gépe van – a japán egyébként csütörtökön is elesett (a legutóbbi futamon eltörte az ujját), kifordult a térde, de ez sem akadályozhatja meg abban, hogy folytassa az edzéseket.
A tréningen egyébként némi meglepetésre a szintén hondás Randy de Puniet volt a leggyorsabb – megelőzte a világbajnoki címért küzdő Valentino Rossit és Casey Stonert. Talmácsinak meg kellett elégednie az utolsó, vagyis a 19. pozícióval, de biztató, hogy a tréning nagy részé ben három ellenfelét is (három ducatist egyébként) megelőzött, akik csak a végén, amikor Talma a beállítások miatt nem tudott gyorsulni, előzték vissza őt.
S bár még az idény felénél sem tartunk, megvan az első átigazolási hír is: a negyedliteres címvédő Marco Simoncelli egy évre elkötelezte magát az olasz szatellit Honda-alakulathoz, a Gresinihez. A hír nem keltett különösebb meglepetést, hiszen az már tavaly év végén nyilvánvaló volt, hogy Simoncelli jövőre a MotoGP-ben folytatja pályafutását, s két verseny óta már azt is sejteni lehetett, hogy a mezőny legmagasabb versenyzője (183 cm) a Gresinihez vagy a Yamaha Tech3-hoz készül (a Ducatit visszautasította). Végül a Gresini lett a befutó, amely a hírek szerint nagyon jó feltételekkel szerződtette a 22 éves versenyzőt: több millió eurós szerződést és a gyár által támogatott motort ígért. Simoncellinek ezután már csak az idei szezonra kell koncentrálnia – páholyban érezheti magát, miközben a csapat másik motorjáért többen (Toni Elías, Alex De Angelis, Ben Spies és Chris Vermeulen) harcolnak.